Gå til innhold
Arkivverket

[#52369] Indeksering Østre Toten Mini 1828-39 konfirmerte


Gjest Geir Thorud
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Thorud

Iflg tema 52138 skal man kunne benytte sidenr med a og b (jfr Kyrre) i permanente side lenker med positiv idx_side.Når jeg skulle prøve dette for konfirmerte i denne boka virket det ikke, antakelig rett og slett fordi denne lista (boka?) ikke er indeksert med a og b i sidenummer. Avskriften jeg sitter med har tolket Kyrre slik det skal brukes a og b nummer, og jeg tolker også Kyrre s. 22 slik. (Separate lister på hver side, men sidenummer kun på høyre side.)Men, spørsmålet er hva som er riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bent Vangli

Jeg ser boka er indeksert uten bruk av a og b sidenummer. Da vil ikke dette virke, jamfør med sideinformasjonen gitt på kildeinformasjonen og det sidenummeret som vises i det hvite feltet for sidevalg (linjen med navigasjonsknapper). Det er jo dobbeltsider som er fotografert.Hvis dette er gjennomgående for flere bøker vil det være mulig å tilpasse visningsprogrammet til å sjekke dette forholdet slik at rett side likevel vises. Før jeg kan si noe mere sikkert må jeg fremskaffe litt mere informasjon rundt dette, slik at det ikke oppstår uforutsette problemer.Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Geir Thorud

Er det noe håp om å få ordnet dette problemet med det første?I tillegg til lista nevnt over har jeg begynt å klargjøre konfirmerte Toten 1773-93 for utlegging i Digitalpensjonatet, men støter på samme problem med denne.Det ser ut som alle konfirmantlistene for Toten fra 1761 til 1828 er konsekvent feilindeksert. Det er ikke så mange sidene det dreier seg om, så det burde være fort gjort å reindeksere, istedenfor å vente på endringer i programmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Thorud

La meg legge til at feilindekseringen neppe er noe praktisk problem for andre en de som skal legge ut databaser, slik at reindeksering av kun lister som er skrevet av vil løse problemet på kort sikt. I mitt tilfelle gjelder det de to nevnte avskriftene, og det er vel ellers kanskje ikke så mye annen avskriftsaktivitet i øyeblikket - i påvente av Augustus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Geir Thorud

Jeg har tatt jobben med å legge inn lenker med negativt sidenummer for de to nevnte avskriftene, så nå haster det ikke.Hvis du funderer på en algoritmisk løsning, så vær obs på hopp i sidenummerering, da kan f.eks side 1b og 3a finnes på samme bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.