Gå til innhold
Arkivverket

[#52393] Hjelp til tyding av forlovelse i Bergen, Domkirken, 09.02.1824.


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg trenger en smule hjelp her. Niels Henrichsen Bøe og Pigen Laurentze Oline Johnsdtr. forlovet seg 09.02.1824 og giftet seg i Domkirken i Bergen 12 september samme år.For å være helt på den sikre siden, hva står det i denne forlovelseserklæringen inkl. det som står anmerket i høyre marg nede på folie 65? LenkeMvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Solberg

Jeg er usikker på noen ord, men ellers leser jeg det slik:Vi undertegnede Ungkarl og Opvarter i Klubben den Gode Hensigt Nils Hendrichsen Bøe og Pigen Laurentze Oline Johns Datter, lover og tilsige hinanden herved, som for Gud, at ville indtræde med hverandre i Ægteskab.Bergen, 9de Februari 1824For det lovlige i ægteskabelig Forbindelse mellom Ovennævnte; det intet er dem imod, hverken med Hensyn til Ægteskap, eller andet Giftermaal, derfor ...vi Frid. Frøisseth Elling Be..... Kiøbmand Vert for Selskabet 12 RodeN. 28 den Gode Hensigt i 15de Rode N 114 Dat:Brudg ...- Brudg: Fader var Hendrich Thorsen Brudg 35 Aar Brudens Fader var John Nilsen Bruden 20 3/12 Aar Brudg: var vaccineret af Wisbech Brudg: havde ... efter Kopperne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Mange takk Ottar.et var ikke så forskjellig fra det jeg var kommet frem til. Ved vielsen står det at han var fra Valdres. Så da får jeg prøve å finne en Niels Henrichsen født ca. 1789/90 med far Henrich Thorsen. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.