Gå til innhold
Arkivverket

[#52401] Skifte etter Kari Jonsdotter Hatlesæter, Kinn, Sunnfjord


Gjest Leif Øren
 Del

Recommended Posts

Gjest Leif Øren

Er det mogeleg å få opplyst kven som er nemnde i skiftet etter Kari Jonsdotter Hatlesæter, Brandsøy,Sunnfjord? Protokoll 15 (1779-1806) side 414.Mvh. Leif Øren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toril Osther

Bare hyggelig å kunne hjelpe :)Har du forresten funnet ut av hvor hennes far, Jonas Jacobsen, kommer fra? Han er fra Høyvik ved ekteskap Lenke , men jeg finner ikke ut hvem som er hans foreldre.Hilsen Toril Osther

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Øren

Eg trur at Jonas Jacobson kom fra garden Tyvold som er ein gard i same område som Høyvik. I allefall er ein Jonas Jacobson døpt der i 1701, jf. døypte i Kinn 1689-1729.Truleg er Jonas Jacobson Tyvold sonen til Jacob Larsson Tyvold (fra Vaage) og Kari Jonsdotter Ousland/Tyvold. Dei gifte seg i 28.8.1697.Mvh. Leif Øren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toril Osther

Ja, jeg hadde også ham som en mulig kandidat. Jeg må nok låne bygdeboken for Askvoll og se om det finnes mer der. Takk skal du ha.Mange hilsener fra Toril Osther

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.