Gå til innhold
Arkivverket

[#52414] Bud på Nordmøre


Gjest Roar Paulsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Roar Paulsen

Min bestefar fikk et uekte barn med en kvinne som da bodde i Ålesund.Hun valgte å flytte hjem til Bud (hvor hun kom fra) for å føde der.I folketellingen for 1900 i Bud er hennes navn Marta Kristiansdatter,hennes sønn står der som Paul Amandus Paulsen,født 21.januar 1900.Jeg ser at samme kvinne er oppgitt med navnet Anne Marta Hansdatter Sunde i klokkerboka for Bud over døpte barn 1900.Paul Amandus skal da være min onkel,men jeg vet ikke noe om han.Kan noen berike meg med opplysninger om Paul og hennes mor sin videre skjebne så setter jeg pris på det.MVH Roar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Før noen romsdalinger får kaffen i halsen skynder ejg meg og opplyser om at Bud normalt ligger på Romsdalskysten.Derimot ligger Atlanterhavsvegen på Nordmøre:-))Hilsen Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torgeir Kvalvaag

Før noen romsdalinger får kaffen i halsen skynder jeg meg og opplyser om at Bud normalt ligger på Romsdalskysten.Derimot ligger Atlanterhavsvegen på Nordmøre:-))Hilsen Torgeir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.