Gå til innhold
Arkivverket

[#52419] Slekt i Sverige.


Gjest Thorbjørn Granlund.
 Del

Recommended Posts

Gjest Thorbjørn Granlund.

Hei. Jeg ser at det er noen som klarer å finne igjen folk i Sverige. I samme forbindelse, lurer jeg på om noen kan fortelle meg litt om følgende : Ola Karenersen Skjærstad ( tok navnet Dahlberg ), f. 04.10. 1874, d. på vestfronten i Frankrike, 04.10. 1916, g. 23.06. 1899, m. Mette Maria Nilsson, fra Köla, i Wärmland, f. 04.09. 1871, d. i Katarina församling, Stockholm, 20.08. 1959. De hadde flere barn, men finnes det noen etterkommere per i dag ? Skulle så gjerne hatt kontakt med disse. Med beste hilsen : Thorbjørn Granlund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Dahlberg f. Nilsson, MariaKlevgränd 1 B StockholmDöd 20/8 1959.Kyrkobokförd i Katarina, Stockholms stad (Stockholms stad, Uppland).Född 17/9 1871 i Köla (Värmlands län, Värmland).Änka (4/10 1916). -------------- Motsvarande kyrkobokföringsförsamling(ar) 1/1 2005: Katarina, Stockholms stad (Stockholms län, Uppland)Födelseförsamling i källan: Köla (Värmlands län)Källor: DB, PA / DOR 52-60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Har du navn på noen av barna? Og til Marianne, tror nok alle vet om røtter. Det er egentlig dumt når folk ber om hjelp på DA blir rådet til å heller gå dit. Jeg har gjort det selv, men faktisk er det mulig å få hjelp her. Å kansje denne saken kan bli løst i Sverige. Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Solli

Hei Hanne.Akk ja; det ser ut til at 'kunsten å dumme seg ut' er ingen kunst. Jeg tror forsatt at det kanskje ikke er 'alle' som vet om Røtter, så derfor vil jeg nok forsette å komme med 'dumme' svar når jeg synes at det høver. Ettersom jeg selv har fått god hjelp på Røtter mange ganger synes jeg at man må få lov til å tipse om slike muligheter også. Ellers må du ha en fin dag, og så håper jeg at Thorbjørn også får noe ut av våre svar. :)Masse hilsener fra Marianne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Det er vel ikke å dumme seg ut Marianne. Det er slett ikke alle som kjenner til det tilbudet som røtter gir. Så tror jeg vi skal være glade for at et god råd heller kommer 100 ganger enn at vi ikke gir det fordi vi regner med at andre kjenner til det. Så røtter er og blir et godt råd synes jeg, selv om erfaringene der er delte. Det er ofte god hjelp å få der, og andre ganger ikke. Sånn er det jo.Hanne. Du lurte på om jeg kan finne noen barn her. Men, det tror jeg neppe. Jeg ser Trond sier de giftet seg i 1899. Det seneste jeg kan komme inn er i 1900 og da hadde det vel ikke kommet så mange barn til enda.Trond. Vet du hvor de gifet seg ? Da kan jeg se hva som står i husforhøret, om du kjenner plassen. Vigselsboken for värmland går bare t.o.m 1897 for värmland.Hva kalte de seg i 1900 ? Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Hei Marianne Poenget mitt er at hvis man råder folk til å gå over, så blir i allefall jeg usikker på om temaet skal følges opp her eller om personen tar det over på røtter. Så det er ikke vondt ment. Å det er ikke å dumme seg ut. Jeg er veldig glad i røtter, har fått masse hjelp jeg også. Masse varme hilsner fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.