Gå til innhold
Arkivverket

[#52423] Inger Marie Eliasdotter Ørling - av ''reisende''?- gift Sogndal 1833 - f. Tjøme?


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Grethe for fleire kjempeflotte innlegg om denne ætti. Eg får etter kvart ei kjensle av å kjenna dei ganske so godt... Den fødselsdatoen til Inger Marie var særleg spennande; eg leitte ikkje langt nok attende...Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Ser at navnet skrives både Ørling og Orling i kirkebøkene i Bergen. Hva er årsaken til at Elias Ørlings døtre havnet i Bergen og i Sogn? I Norske Rigsregistranter skal det finnes en tysk prest i Bergen på 15-1600-tallet som het Johan Orling... Men dette behøver ikke ha noe som helst sammenheng med folkene dine. Siden Elias var skredder, kanskje han har hatt borgerskap i Farsund?Jeg tror, som du sier, at Ingeborg Abrahamsdatter nok er født i Vest-Agder, og det er mulig at hun kan være den Ingeborg jeg har funnet. Når vi ser av folketellingen 1801 at datteren er oppgitt med to års avvik på alderen (det er jo ikke så uvanlig i folketellingene), så kan det muligens også være tilfelle med Ingeborg. Men sikker kan en ikke være...Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Grethe for siste innlegg. Tja, borgarskap i Farsund, men korleis finn ein ut av det? Finst det prenta borgarskapsbøker for den kanten av landet?Elles fekk eg i dag svar på spørsmål i arkivforum om born etter Ole Jensen og Inger Marie, og det syner seg at Inger Marie i 1870 vart etterlevd av TO myndige born. Dette tyder at Olaus Martinius Jensen må ha hatt ei søster eller ein bror...! Men korleis finn me ut av dette...?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hei igjen, Lars!En digresjon: både Ane Kirstine Ørling og søsteren Juliane Frederikke hadde sønner som ble døpt Christian... Er det en tilfeldighet?Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Kan dette være søsteren til Olaus? Cecilie, født 31.5. 1834 - [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=27&filnamn=sogndaap&gardpostnr=72075&merk=72075#ovre>Lenke. Prestegjeld id 1419 = Leikanger, og her er dåpen (se barn nr. 66) - Sogn og Fjordane fylke, Leikanger, Ministerialbok nr. A 6 (1810-1838), Fødte og døpte 1834, side 202. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk og ein stor klem til Grethe! Dette er heilt opplagt ei søster av Olaus Martinius!! Men, er det mogeleg å finna ut kvar Cecilie gjorde av seg? Eg har søkt FT1865 for ulike stavemåter av Cecilie og fødestad Leg*, Sogn* og Bergen, men utan resultat.No er det ikkje heilt sikkert at Cecilie var det andre barnet etter Ole og Inger Marie som levde i 1870, men eg finn ho heller ikkje avlidi i Sogndal.Kanskje Cecilie kan finnast konfirmert i Bergen?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Tilbake til Ingeborg Abrahamsdatter, kona til Elias Ørling. Da deres datter Anna Kirstine ble døpt i 1794, synes jeg å lese at en av fadderne het Sara (Zara?) Abrahamsdatter: Vest-Agder fylke, Farsund, Ministerialbok nr. A 1 (1784-1815), Kronologisk liste 1794, side 52. [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060111010294.jpg>LenkeJeg har funnet ei Ingeborg Abrahamsdatter som ble døpt i 1759, datter av Abraham Knudstad – se innlegg 24. Den samme Abraham Knudstad hadde også en datter Sara, som ble døpt i 1761 - Vest-Agder fylke, Vanse i Vanse, Ministerialbok nr. A 3 /1 (1743-1767), Kronologisk liste 1761, side 339-340. LenkeAbraham Hansen Knudstad ble gift med Kirstine Didriksdatter 2.12.1756 - Vest-Agder fylke, Vanse i Vanse, Ministerialbok nr. A 3 /1 (1743-1767), Kronologisk liste 1756, side 223-224. LenkeDet første barnet til Abraham og Kirstine var Daniel, døpt 19.7.1757 - Lenke. Daniel døde allerede i august samme året LenkeDet neste barnet var så Ingeborg. Deretter fulgte Walbor Catrina i 1760 (hun skal være død 12. april samme år) Lenke og så Sara i 1761.Tre år senere, i 1764, hadde Abraham og Kirstine datteren Abel til dåpen Lenke og den siste jeg har funnet er sønnen Hans, døpt 29.7.1767

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Grethe for fleire interessante opplysningar om denne ætti.Etter kva du no har funne om opphavet til Ingeborg Abrahamsdotter, trur eg me kan slå fast det svært truleg er ho du fann som dotter av Abraham Knudstad i Vanse.Elles har eg leitt fram Ole Jensen både i 1875 og i 1885, men båe stader er han åleine; i 1885 har han sogar ''frit'' opphald på gamleheimen i Sandviksvegen i Bergen.So, det er framleis eit stort ''mysterium'' kvar Cecilie (Olsdotter) Jensen har gjort av seg...? Og det ville vel heller ikkje hjelpa oss stort å finna ho konfirmert, rimelegvis i Bergen...?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hei Lars! Jeg har gjort et oppslag i Farsund bys historie, bind 1 og i kapittel 4 som handler om offentlig liv i Farsund fra midten av 1700-tallet og til omkring 1807, er det et kapittel om sognets fattiglemmer (side 203). Her står det blant annet at fattigvesenets protokoll for Farsund sogn er mager på opplysninger om hvem som fikk hjelp. På begynnelsen av 1800 var imidlertid kvinnene i flertall, og i 1811 finner vi ”Ørlings enke i fattigklientellets rekker fordi hun hadde fire mindreårige barn å forsørge”.Lenger ut i byhistorien (side 253-254) opplyses det at Ørlings enke fikk hjelp av fattigkassen første gang i årene 1805-1806, og da fikk hun 30 riksdaler for fem barn. I januar 1809, da hun hadde fire mindreårige barn å forsørge, ble hun innvilget 20 riksdaler i fattighjelp, og ifølge sogneprest Abel var dette aldeles utilstrekkelig til livets opphold. I forbindelse med utdelingen av kongelig nådemidler, ba derfor sognepresten om at hun måtte få 10 riksdaler i tillegg. På denne bakgrunnen skulle en kanskje tro at Ørlings enke ble tilgodesett med noen ekstra skilling etter at kaperne hadde spyttet rikelig i fattigkasse. Det skjedde ikke. I årene framover måtte hun nøye seg med 5 riksdaler for hvert barn. Hvis hun og ungene bare skulle ha levd av dalerne fra fattigkassa, ble deres levekår dramatisk forverret. De kan imidlertid ha mottatt gaver fra andre.Jeg har slått opp i kirkeboka for Farsund og fant der at skredder Elias Ørling døde i 29.3.1804. Oppgitt alder er 49 år, f.ca. 1755, se høyre side, høyre kolonne - fylke, Farsund, Ministerialbok nr. A 1 (1784-1815), Kronologisk liste 1804, side 109. Lenke.Jeg har dessverre ikke funnet flere opplysninger om Elias Ørling i bind 1 byhistorien (til 1850). Men nå vet vi alle fall når han døde og at Ingeborg mottok fattighjelp så seint som i 1811. Men når Ingeborg døde, har jeg ikke funnet ut av ennå.Ti år seinere, i 1821, ble datteren Anne Kirstine gift i Bergen, og den andre datteren, Inger Marie, var fadder da Rognald Elias ble døpt (innlegg 13). Når de to søstrene havnet i Bergen, vet jeg ikke. Utflytterlistene fra Farsund fra 1816 er sparsomme, og jeg har ikke funnet Anne Kirstine og Inger Marie nevnt her. Og så er det søsteren Juliane Frederikke som ble gift i Bergen i 1840. Var det en årsak til at de tre søstrene flyttet til Vestlandet og ble gift der, to i Bergen , og en i Sogn og Fjordane?Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Ingeborg Abrahamsdatter, Ørlings enke, døde i mars 1821, 64 år gammel - Vest-Agder fylke, Farsund i Vanse, Ministerialbok nr. A 2 (1815-1836), Døde og begravede 1817-1821, side 98. Lenke. I september 1821 ble Anne Kirstine gift i Bergen. Synd ikke utflytterlistene inneholder mer informasjon.Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Grethe for nye spennande opplysningar om denne Farsunds-ætti. Eg er nok ein gong imponert!Framleis er opphavet til Elias Ørling eit stort spørsmål. Eg ser at Ørling i Sverige er ein stad i Filipstad kn i Värmland, men det er ikkje so lett å prova noko her...?Elles er det Cecilie Jensen som framleis er ei utfordring...; kvar kan ho ha gjort av seg...?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Eg har i dag vore i kontakt med prestekontoret i Sandefjord og fått ei stadfesting på at Jandine Dorthea Jensen, urmakar Olaus Jensen's enkje, døydde på gamleheimen i Sandefjord 26.6.1934. Soleis er ho på plass!No står det i grunnen berre att å finna opphavet til Elias Ørling, og lagnaden til Cecilie Jensen, fødd 1834.. Men so lett vert nok ikkje det...!?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Eg har i kveld lese kyrkjebøker for Domkyrkja i Bergen, og eg fann:* Olaus Martinus Jensen, fødd i Sogndal 17.11.1838, vart konfirmert i Domkyrkja i 1853.MEN, eg fann ikkje søsteri Cecilia konfirmert i Domkyrkja og heller ingen andre born av desse foreldri konfirmerte mellom 1848 og 1862.Kanskje er Cecilia konfirmert i ei av dei andre kyrkjesoknene i Bergen, eller ho døydde ung(?).Det var Inger som vart etterlevd av TO born i 1870. Kan det andre barnet hennar ha vore født FØR ho gifte seg med Ole Jensen og med ein annan far? Eg finn ikkje noko i Bergen, men ho kan jo ha født ein annan stad...; kan henda i Farsund?Eg vonar framleis at dette problemet kan løysast og takkar på ny for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Eg har funne konfirmasjonen til Cecilie Jensen, i Sogndal i 1849 ([url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8412&idx_id=8412&uid=ny&idx_side=-162>Lenke).Huslyden er ikkje innført som utflytt frå Sogndal, men Cecilie Jensen er innflytt til Domkyrkja i Bergen i 1853 (Lenke).Og her er ''Jomfru'' Cecilie Jensen mor til eit uekte barn i Krosskyrkja i Bergen i 1863. Dette må vera ho, for ein av fadrane er urmakarsvein Olaus Jensen(!) (Lenke). Barnet heiter Josephine Marie, og barnefar er murmeister Johannes Halvorsen.Men barnet døydde i Bergen alt 5.5.1863 (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.