Gå til innhold
Arkivverket

[#52428] Peder Jørgenson Solberg, f. i Holt, Aust-Agder 1825 - til Amerika 1859? - oppl?


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Frå Amerika får eg opplyst at Peder Jørgenson Solberg var fødd i Holt 5.5.1825 og gifte seg i Minnesota 19.2.1863 med Anna Monsdotter Quam frå Hafslo i Sogn. FT1900 oppgjev utvandringsår 1859 for Peder.I dei skanna kyrkjebøkene for Holt ser eg at Peder var fødd på nemnde dato, 5.5.1825, av foreldri gardbrukar Jørgen Bæruldson og kona Anna Pedersdotter, men eg finn ikkje Peder i utflyttingslista for 1859.Er det nokon med lokal kunnskap i Holt, eventuelt med tilgjenge til ei bygdebok, som kan hjelpa meg finna svar på desse spørsmåli:* Frå kva gard (i Holt?) hadde Jørgen Bæruldson opphavet sitt?* Frå kva gard (i Holt?) hadde Anna Pedersdotter opphavet sitt?* Kva år utvandra Peder Jørgenson Solberg til Amerika?Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Her er ekteskapet mellom Jørgen og Anna 04.09.1807 i Holt, Austagder. Brudgommen var fra gården Solber og bruden fra Landgang. Se post nr. 16 på venstre side i kirkeboka.LenkeMvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Hei Lars.Jeg tror jeg kan svare på noen av spørsmålene dine. Peder Jørgensen Solberg var nemlig (halv)fetter til mi tippoldemor.Opplysningene nedenfor er fra bygdeboka for Holt (Sv. Svensen 1940):Jørgen Beruldsen (1775-1838) g. 1807 m. Anne Pedersdtr. Langang (1785-1846). Jørgen var fra Vestre Solberg i Holt (ligger midt mellom Holt kirke og Nes jernverk). Foreldrene hans var Berulv Olsen Vestre Solberg og Marte Jørgensdtr. Langtveit. Anne var datter til Peder Tengelsen Langang (1758-1830) og Øli Ellingsdtr. Jorkjenn (1757-1809). Anne var mi tipp-tippoldemors halvsøster.Slektsforholdene her er litt kompliserte. Peder Tengelsen Langang var gift to ganger. I første ekteskap hadde han bl.a. dattera Anne Tengelsdtr. Hun giftet seg altså med Jørgen Beruldsen Solberg. Som enkemann giftet så Peder Tengelsen seg med sin svigersønns yngre søster, Ingeborg Berulvsdtr. Solberg! (jeg håper jeg greide å holde tunga rett i munnen.)Gården Langang ligger sør-vest i ganle Holt herred (mellom Godderstad og Strengereid).Bygdeboka forteller dessverre bare at Peder Jørgensen dro til Amerika - ikke når. Hans bror, Ole Jørgensen Solberg (f. 1827), dro for øvrig også over 'dammen'.Mvh Oddbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Rune og Oddbjørn for spennande og interessante innlegg som svarer på dei to første spørsmåli mine.Sidan bygdeboki ikkje nemner utvandringsåret, og eg heller ikkje finn dette i kyrkjeboki, er det ting som kan tyda på at utvandringsåret rett og slett aldri vart funne, so kanskje 1859 er det næraste me kjem...?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.