Gå til innhold
Arkivverket

[#52449] Singsås. S.Tr.lag


Gjest Borgny Fremo
 Del

Recommended Posts

Gjest Borgny Fremo

Kan noen hjelpe meg å finne Peder Olsen. f. 1892 Han er pleiesønn i Aunlien, Singsås. S.Tr.lag ved folketellingen 1900. Født på tellestedet. Takk på forhånd. Borgny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Det er muligens samme slekta som er på Aunøyen i 1801:LenkeI tilfelle du ikke vet det: 1865-tellinga for Holtålen prestegjeld er gått tapt.Det finnes bygdebok for Singsås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Borgny Fremo

Takk til alle. Jeg leter etter Peder Olsen Refsås som bodde på Ler i Flå (Melhus kom.) I Flåboka står at han er født 1891 på Støren. Refsås finner jeg kun i Singsås og på Hitra, men ingen Peder. Jeg har gjort fylkessøk og det nermeste av fødte med samme navn var denne pleiesønn. Peder var stefar for mor av en venninde jeg prøver hjelpe å finne aner på morfars side.Peder skal også være bror av morens far. Det eneste hun vet er mormors familie. Mormor het Karen Olsdtr. Røskaftbrauten og fødte hennes mor 14 år gammel. Er det noen som kan gi meg råd om hvor jeg skal lete nå? Hilsen Borgny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Refset: Gård i Støren sogn i Støren prestegjeldRøskaft: Gård i Horg sogn i Støren prestegjeldDet som trengs her, er å finne vielsen mellom Peder Olsen og Karen Olsdatter. Hvor og når ble de gift - om din venninne har denne informasjon? Ved vielsen får man vite fars navn, fødselsår eller alder, fødested.Å lete etter en Peder Olsen født 1892, fører ingensteds hen.Men det er vel morfaren din venninne er ute etter å vite navnet på? Er det umulig å få vite moras navn og fødselsår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Borgny Fremo

Takk for du pøver å hjelpe meg. Mor heter Anna Refset f. 1919, ble gift Mo(pleiedt. av Peder Olsen Refset) Mor og far mener hun ikke ble gift. I går fant jeg Anna Johnsdtr. Refset f.Lademoen prestegj. 1919 så jeg heller til at det må stemme, og at ikke Peder er bror av hennes far. Der er Peder Refset og h.Gjertrud faddere. Peder ble gift med Gjertrud Solgård fra Leinstranda. Høres det ikke rimelig ut? Hilsen Borgny og ennu en gang tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Hei! Kan dette være av interesse:Gravminner i Norge: Per O. Refseth f. 23/2-1891, død 5/11-1965 og kona Gjertrud Refseth, f. 22/5-1893, død 5/11-1965. Gravsted ved Flå kirke, Flå, Sør-Trøndelag.I reg. feltet opplyses det om at Per er født på Rognes. Reg.felt for Gjertrud: født på Leinstrand.Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Borgny Fremo

Tusen takk. Selvfølgelig er det han. Han heter altså Per og ikke Peder. Nå finner jeg han i folketellingen. Tusen takk fra et barnebarn og meg. Borgny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.