Gå til innhold
Arkivverket

[#52454] Oscar Josef Hansen f. ca 1900, antagelig i Oslo 1964


Gjest Torun Sørli
 Del

Recommended Posts

Gjest Torun Sørli

Hei! Ved jevne mellomrom må en gjenta søk etter personer man har vært på leit etter i lang tid! Jeg søker Oscar Josef Hansen som oppholdt seg på gården Hvaleby i Gran (Oppland) fram til 1924. I adressebok for Oslo finner jeg pensjonisten Oscar J. Hansen i Jens Bielkesgt. 4. I 1996 dør en Josef Hansen på Hønefoss, denne Josef ble født i 1903, uvisst om dette er samme person som ham vi finner i Oslo. Kan noen hjelpe? Ikke mange med denne navnekombinasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torun Sørli

Oscar Josef er en intressant person i sammenheng med min familie. Har lett etter ham i flere sammenhenger, men det har ikke vært enkelt når han ble født etter 1900. Så dukker alle de skannede kirkebøkene opp og alt blir mye enklere, bare en vet hvor en skal lete.... Skulle nå gjerne visst om han har etterlatt seg familie. Stor takk til de som har kommet med konstruktive innspill, jeg håper det finnes mer informasjon der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torun Sørli

Finner denne familien i 1900-telling for Vestby, Såner Sogn på Labu nordre i hovedbygningen: Martine Hansen, jordeier & Husbestyrer f.1815 Soon, Johannes Jørgensen ug Kvægrøgter f. 1847 **Harald Hansen, gift husfar og Fisker f. 1870 **Anna Mikalsen, gift husbestyrerinde f. 1880 i Moss **Marie T. Hansen, ugift datter f. 25.12.1898 i Moss L. (hva betyr Moss L.?) Blant de som bodde i sidebygningen: Julie Hansen Husbestyrerinde 1845 Moss L. Hans Hansen ukjendt, Stenpukker 1878 Moss L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torun Sørli

Er Moss L. Moss Ladested? Har noen tilgang på kirkebøker for Moss? I tilfelle kunne det vært greit å sjekke Maries dåp og kanskje giftemålet mellom foreldrene rundt 1898?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.