Gå til innhold
Arkivverket

[#52456] Eiker - 1738 - Hjelp til tyding av tekst.


Gjest Jon Torp
 Del

Recommended Posts

Gunhild Jacobsdatter som er en Krøbling, besovet på Krogstadeye af Ole Pedersen ibid.....og så........?Ja, kan noen hjelpe meg med tydig av resten? (Absolusjon nr. 5 i 1738)Buskerud fylke, Eiker, Ministerialbok nr. I 4 (1705-1763) Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Gunild Jacobsd: som er en krøbling, besofvet paa Krogstad eye af Ole Pedersøn ibid: som nu har gifvet sig først til de gevorbene. Jnf: N: Anne Test: B. Maren Alfsd:(?), Marthe Halvorsd:, Chrestopher Halvorsøn, Chresten Madsøn, Jens Olsøn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få mer lesehjelp?En Gunhild Jacobsdatter på Eiker, nok en gang...Denne gangen i begravelseslistene. Begravelse nummer 62, Dom. 16. post trinitatis 1735. Her forekommer navnet Gunhild Jacobsdatter, men hvordan lyder hele innførslen? Lenke Blir glad for hjelp...Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Grammatikken ser litt pussig ut, men her er et forsøk:Et besovede qvindes Gunild Jacobsd: pigebarn gl: 14 d:Det kan vel i hvert fall være et utgangspunkt, så kan kanskje andre korrigere mine mulige lesefeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAKK! Kjapt levert!Jeg skrev galt årstall i innlegg 1 - det korrekte skal være 1735 også der. Lille 'uekte' Anne, ble altså bare 14 dager gammel.Takk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.