Gå til innhold
Arkivverket

[#52462] Marie Bergitte Pedersdtr. f. i Hadsel ca 1854, gift med Ole Rasmus Torkildsen.


Gjest Liv Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Liv Larsen

Er det noen som kan hjelpe meg med foreldrene til Marie Bergitte Pedersdtr? Har en Peder Monsen, men kan ikke finne verken fødsel eller konfirmasjon som bekrefter dette, kun bryllupet. I folketellingene står det at hun er født i Hadsel 1854, men får ikke dette til å stemme!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Larsen

Det er henne jeg egentlig tror det er, men finner henne ikke igjen som konfirmant, og når hun gifter seg står det at hun er født i -57.Har også lett i folketellingene. Mulig jeg ser meg blind på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Glemte å si at det i folketellingen 1865 står oppført ei felles datter for Pernille (Marie`s mor) og hennes mann: Anna Trondsdatter. Samme navn kommer igjen som fadder her når Marie og Ole får sitt 3.barn: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Larsen

Skulle ønske det var henne jeg lette etter, men fant dette på nettet. Her er faren også skrevet som Monsen og ikke Christoffersen.http://www.nornetas.no/johan/side.asp?S=47Ole Rasmus Torkildsen var frå Bergen, f. 1846 (1852?), d. 1923, s. til T. Olsen. Husmann i Ramnåsen. G. 1874 Marie Bergitte Pedersen, f. i Hadsel 1851, d. 1909, d. til P. Monsen.Barn: Elise Jensine Margrete O., f. 1874, g. Hans Sørensen, Sund. Berntine Sirene O., f. 1876, g. Fredrik Beyer i Øksnes. Tomine Hansine O., f. 1878. G. 1. 1903 Martin Edv. Larsen, Sund, sette til 1907. G. 2. 1918 Josef Olsen, Nykvåg, d. 1927. G. 3. 1930 Oluf Magnus Antonsen, Nykvåg, f. 1892. Olea Marie O., f. 1880, g. 1898 Oluf Hansen, Hadsel, f. i Breivik 1868. Edvard Randolf Martin O., f. 1886, d. Edvard Randolv Martin O., f. 1889, g. i Alta m. Selma …

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Mulig jeg er sta,he,he... Men tror fremdeles det er rett Marie Bergitte vi har funnet.Hvis du ser på folketelling 1875,er det i Pernille Eriksdatter`s husstand en som her er skrevet som Marie Throndsdatter(kan være feil)som bor her sammen med datter Elise født 1874.Her står det at 'hennes mann er i tjeneste i nabo-prestegjeldet,men sørger for sin kone og datter' Har du tenkt på at moren til denne Marie var enke da hun fikk henne,kanskje hennes første mann het Peder Monsen, og så har presten surret litt i begrepene...Verdt å sjekke,syns jeg,siden alt ellers stemmer.Mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Larsen

He he, flott å være sta. Jeg tenker i samme banene som deg, og leter etter hennes forrige mann nå. Det var liksom ikke mange andre det kunne være enn henne, men må være så sikker som mulig. Tusen takk for at du vil hjelpe til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.