Gå til innhold
Arkivverket

[#52471] Jul i Digitalarkivet


Gjest Anette Skogseth Clausen
 Del

Recommended Posts

Gjest Anette Skogseth Clausen

Noen av oss har begynt å tenke på julen allerede.Desember i Digitalarkivet vil bli preget av nettpubliseringer av ymse slag fra arkivene. Disse publiseringene skal være en vei inn i ukjente deler av arkivene - dokumenter som kanskje aldri er etterspurt på lesesalen, men som fortjener oppmerksomhet. Vi vil også presentere materiale vi vet blir satt pris på. Og til denne biten tar vi nå imot ønsker fra dere.Send oss en e-post til digitalarkivet@arkivverket.no med kildeangivelse/boktittel og gjerne beskrivelse av hva dette er og begrunnelse for hvorfor det skal med.Vi kan ikke love at alle får sine ønsker oppfylt, men vi skal likevel prøve å glede alle med våre små overraskelser i desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Sulesund

Så kjekt å kunne ønske seg noe og ikke bare få ønskelister!Hos meg står Adressebøker høyt på ønskelista. Spesielt de som dekker mer enn bare en by men tar med distriktet rundt. Så at tilgjengelige adressebøker for Ålesund og Sunnmøre på nett ville være en kjempeflott julegave! For oss som bor i på øy og land i distriktet så er det veldig OK å slippe å dra til byen, eller si storbyene for å finne disse.Takk for invitasjonen, mvh Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Helge Seglsten

Jeg kunne tenke meg å se soldatmantall fra 1700-tallet og første halvdel av 1800-tallet, siden disse ofte inneholder fødested, og dermed fanger opp flyttinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Dere har i deres samling noe som heter: Almindelig Samling af Stiftelser og Gavebreve i Kongeriget Norge med fornødne Oplysninger. Kiøbenhavn 1774 Trykt hos Henrich Christopher Sander. Den kunne vert greit å få digitalisert . Inneholder sikkert mange 'godbiter'. Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Maersk Hansen

Statsarkivet i Bergen I skifteprotokoller og panteböger m fl protokoller er der ofte i begyndelsen et personregister. Disse önsker jeg indläst så man bedre kan forberede et besög på arkivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Ad siste innlegg: Det arbeides med Henrik Wergeland i Arkivverket, men det får vi nok ikke se før i 2008.Ellers ville jeg satt pris på om forslag kom inn via e-postadressen jeg la ut, for da får vi det samlet i journalen vår.digitalarkivet@arkivverket.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anette Skogseth Clausen

Tusen takk for innspill.Nå stenger vi debatten og konsentrer oss om de forslag vi har fått inn og ser hva vi klarer å realisere.Dere får vente i spenning til desember.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.