Gå til innhold
Arkivverket

[#52484] HITRA; Lars Olsen og Martha Andersdtr. på Melkvik / Strand ft.1865


Gjest Gunnar Andre Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Andre Myhre

I FT. 1865 finnes disse to på Melkvik / Strand i Fillan, sammen flere barn. Den eldste sønnen er Ole, 38 år, f.1827 forpakter sammen sin far. Familien finnes senere i FT.1875 under KLONGERVIG.(OLE) Er det noen som kan hjelpe med LARS og MARTHA, foreldre?. Lars er antagelig under STRAND som pleiesøn i FT.1801. Og er Melkvik / Strand og Klongervig samme gård. Det er Oles sønn OVE f. 1865 som er min link. Han flyttet senere til Trondheim og ble gift for 3dje gang med min svigefars mor, Marie Serine Øiaas( også skrevet Serine Marie)Gunnar A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her er ihvertfall ft 1865 som viser at deres födested er Hitra: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=17&filnamn=f61617&gardpostnr=223&personpostnr=1646#nedre>LenkeMartha skulle da være födt rundt om 1790/91/92, da er vel denne en god kandidat. Hun er 10 år i 1801, foreldra er Anders Andersen og Berit Andersdtr: LenkeEn litt yngre med foreldre Anders Jonsen og Marta Olsdtr: Lenke Lars skulle være födt ca 1786/87/88, så her er en kandidat til han som er 14 år i 1801 med foreldre Ole larsen og Olava Christophersdtr: LenkeDenne Lars var det vel du fant som pleiesönn på Strand: LenkeHer er en (12 år) med foreldre Ole Olsen og Marta Jonsdtr: Lenke Ellers finner jeg flere barn for dette paret, kanskje de ble oppkalt?Martha Andria 1818: LenkeLara Nieolina (skal vel være Nicolina) 1821 LenkeOle 1828: LenkeDorthea 1833:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Dag Søpler

HeiLitt tilleggsinfo:Lars Olsen Melkvik f.1788 på ,gift 1816 med Marta Andersdatter Balsnes f.1790. Lars døde i 1870 på Klungervika (ligger i Børøsundgrenda). Barn:Olava Bergitte f. 1817 Andrea f. 1819 d.1849 Lavina Nekoline f.1821 Ole f. 1828 d.1900Ole Larsen Melkvik/ Klungervik g m Maren Nilsdatter Hemnskjel (1840-1923).De hadde 12 barn; Ove er nr.4 i rekka (f.1865). Alle opplysninger fra Hitraboka-Sandstad sokn av Sverre R. Utseth (1989).DAG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei Dag. Takk for info. No trur jeg at det meste er kartlagt. Mangler bare hvor det ble av Oves ene tvilling, Olaf Kristian f.1893, han ble konfirmert på SULA i Sletta kirke i 1908. Hvordan han havnet der er ukjent og hos hvem? Hans bror Alfred var hos far Ove i Trondheim.Gunnar Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.