Gå til innhold
Arkivverket

[#52491] Erling Torleikson, n. 1331-1340


Gjest Thor Atle Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Thor Atle Olsen

Er det noen som kjenner opphavet til Erling Torleikson, nevnt 1331-1340, gift med Margreta Petersdotter, datter til Peter bonde på Sandvin. Har forsøkt å finne navnet Torleik i Regesta Norvegica uten resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Tror ikke noen har funnet ut hvem denne Torleik var. Jeg har notert dette om han/Erling, men dessverre er det så lenge siden at jeg har ingen kilder så om det er helt riktig, det vet jeg ikke. Nevnt 1331-1348: 'Erling Torleiksson er nemd i flere dokumenter mellom 1331 og 1348. Ved siden av Sandvin, eigde han 1 mammatabol på Nesthus, en del av Skutlaberg og en del i Øvre Børve. Det ser ut som om Berge var Erlings odel, men vi vet ikke hvem foreldra var, heller ikke er det klart om han bodde på Berge eller Sandvin.'Jeg har heller ikke referanse til disse dokumentene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.