Gå til innhold
Arkivverket

[#52492] Jenny Alvilde ---Griffenfelt, født 3 mars 1897.


Gjest Unni Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Unni Knudsen

Er det noen som kjenner til Jenny Alvilde Griffenfelt født 3 Mars i 1897. Leter etter hennes fødested og hennes foreldere.Jenny Alvilde fikk et barn i Gjerpen i 1932.Mvh. Unni Knudsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Tror ikke det er hennes foreldere som du har funnet. Det var ikke mange som kalte seg Griffenfelt i 1900. Vet ikke hva etternavnet til Jenny Alvilde er. Kanskje det da hadde hvert lettere å finne henne i 1900 tellinga. Jenny Alvilde bodde i Brevik, og hun døde der. Hun har vel flyttet dit, en eller annen gang, etter at hun fikk barnet i 1932. Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Ja det kan jo være mulig, har en del på disse to karene, med kone og barn. Får lete i kirkebøkene for Brevik. Det barnet som Jenny Alvilde fikk i 1932 er i Gjerpen, Telemark. Vet ikke helt om man får lånt kirkebøker for det årtallet, mulg at det er for nytt. Hvis jeg finner barnet, så finner jeg også faderen, og muligens Jenny Alvilde har et annet etternavn. Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei og takk for svar Knut. Her hvert innom de stedene du henviser til, men det blir for gammelt.Når det gjelder folk av Griffenfeltslekta rundt 1900 så er det vanskelig å finne dem. Hadde jeg hatt etternavnet til Jenny Alvilde, f, 1897, så kanskje det hadde hvert enklene å finne henne i 1900 tellinga. De fleste av denne slekta er både født og oppholdt seg i Aust Agder. Mvh. Unni Knudsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Sandblost

Jeg finner igjen noen av Gripenfeltene fra Sundts liste i 1900 (ved å søke på etternavn innholder felt evt feld), men ingen Jenny.Dersom du går inn på LORs hjemmeside, lenken til lokallaget for Telemark/Vestfold finner du en slektsforskningsside. Lederen for slektsgruppen har jeg fått hjelp av tidligere. Hun er svært imøtekommende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei og takk for svar. Ja jeg må nok søke om hjelp andre steder ser det ut til. Kanskje jeg kan ringe prestekontoret i Gjerpen (Telemark), å få hjelp der. Hennes barn er er født der i 1932. Her er det snakk om 75 år. Mvh Unni Knudsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.