Gå til innhold
Arkivverket

[#52494] Kirstina Nilsdatter født 1802 i Overhalla.


Gjest Gunn Kallekleiv
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn Kallekleiv

Kirstina Nilsdatter født 1802 i Overhalla .Foreldre Nils Thorstensen Grande og Maren Johnsdatter Ranum .Kirstina ble gift for annen gang med Andreas Jacobsen Rosten og utvandret fra Trondheim i 1865 til Minnesota, Usa. Noen som vet noe om Kirstina og Andreas og deres forfedre? Hilsen Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Både Nils og Maren er 30 år i 1801, f.ca. 1771. I Family Search/VRI finner jeg også barna Ingeborg, 1801 [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/vr/individual_record.asp?recid=29283386&lds=4®ion=12®ionfriendly=Norway&juris1=&juris2=&juris3=&juris4=®ionfriendly=&juris1friendly=&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>Lenke, Johannes, 1805 Lenke og Gidsken, 1807 LenkeI FS/IGI finner jeg Tobias, 1799 Lenke og enda en sønn, Einar, 1809 LenkeNils og Maren giftet seg i Overhalla 5.5.1799 LenkeI Family Search finner jeg en innførsel på Nils Torstensen, f. 1772, Overhalla, død 12.6.1829, jf. skannet kirkebok (se nr. 16) Lenke. Som hans foreldre i FS står: Torsten Olsen Nesset og Kirsti Einarsdatter.Torsten og Kirsti ble gift i Overhalla iflg. FS/VRI i 1765; Torsten hadde vært gift før Lenke.Her er vel konfirmasjonen til Torsten Nesset Lenke,Torsten Olsen døde iflg. FS 9.6.1799 Lenke. Og her er Kirsten Einarsdatter enke, 69 år, på Grande prestegård i 1801. Hun er mor til Einar Torstensen, og det må da være en eldre bror av Nils Torstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.