Gå til innhold
Arkivverket

[#52510] Solbergslekta på Nøtterøy.


Gjest Leif Engnæs
 Del

Recommended Posts

Gjest Leif Engnæs

Hei: Jeg søker etter slekta til Elisabeth Solberg, født [redaktøren har fjernet tekst] Foreldene var med i pinsevenene Betel på Nøtterød.Far het Alf Solberg,veierland død 1998. Mor Berit Johanna Stokkeland,F ca 1920-25,skjerva nøtterøy. FAR-FAR,Aslak Solberg,FAR-MOR,Gusta Eng Kitilsen.Jeg vet ikke mer om sleka og årstall ennå.Håper noen kan hjelpe meg med dette. mvh,Leif Engnæs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvgsen

Alf er født 27 Nov 1922. Har en del fra møtene til Solberg på Betel, da min mans morfar (Fosland) tilhørte menigheten på 40 tallet. Vi kjenner også Gunnar. Er dette din slekt?Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Vi pinsevenner døper ikke barna våre, men har barnevelsignelse.Pinsebevegelsen er fra førsten av 1900 tallet så før det er de du leter etter i dåps bøkene.Vi har heller ikke konfimasjon, men lesebarn,vet ikke hvor de er innført. Veldig upraktisk i forhold til slektsforskning. Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solbergslekta på Nøtterød.

Hei Hanne Ludvigsen. Du spurte om jeg er i slekt,det er jeg ikke,men kjenner Elisabeth Solberg. Jeg ble spurt om jeg var intresert i og hjelpe henne med og lete etter hennes slekt. MVH.leif engnæs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Leif Engnæs

Hei Anne Ludvigsen. Jeg har hatt et innlegg 14-9-2007,jeg prøver og finne ennå mere om denne slekta. Jeg lurte på om du kan hjelpe meg mer med denne slekta, det ville vært til stor hjelp. Det er ikke lett og finne noe når man skal prøve og hjelpe andre. MVH Leif Engnæs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Stokke 5 Under 48 2 Vestgaardsløkken. n 3 3 3 j n n n j n Hushald nr. Førenamn Etternamn Kjønn Busett Fam. stilling Sivilstand Yrke Fødd år Fødestad Nasjonalitet Trussamf. 2616 1 Aslak Aslaksen m b Hf g Arbeider Huseier 1875 Siljord Brb N S 2617 Elisabet Hansdtr. k b Hm g Kone, Husgjerning. 1870 T N S 2618 Hans Edvart !! m b S ug Søn 08071900 T N SKan dette være han? Vestgården er vell det andre fergeleie Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Det er rett Aslak fant vielsen nå. Veierland tilhørte jo Stokke før. Aslak og Gusta Marie Engh. Hun er født i Stokke (Aslebakken).Aslak er født i Seljord 13 Mars 1875, faren hans er Plassmann Aslak Sveinungsen. Hennes far styrman Gjert Gjertsen. De giftet seg 3 Okt 1920. Aslak fikk en datter med Elisabeth Hansdatter i 1902. Godt det løsnet nå. Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Stokke 5 45 13 Fjeldbakke. n 6 4 6 j j j n n j Hushald nr. Førenamn Etternamn Kjønn Busett Mellombels bustad Fam. stilling Sivilstand Yrke Fødd år Fødestad Nasjonalitet Trussamf. 2464 1 Gjert Gjertsen m f Kristiania Husf. g Hvervstømmermand 1855 T N S 2465 Inge Johanne Skrødder k b Hm g Husmoder, Husstel 1846 T N S 2466 Nils Gjertsen m f Antverpen S ug Matros 1878 T N S 2467 Oskar Magnus Gjertsen m b S ug Skogarbeide 1879 T N S 2468 Gusta Marie Gjertsen k b D ug Hjemmearbeide i Huset 1881 T N S 2469 Gjertine Johanne !! k b D ug Hjemmearbeide 1886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Seljord 1 under 6 3 Kaasa husmandsplads j 1 Bryggerhus %Drengestubygning% 6 6 6 j j n n j j Hushald nr. Førenamn Etternamn Kjønn Busett Fam. stilling Sivilstand Yrke Fødd år Fødestad Nasjonalitet Trussamf. Merknad 117 1 Aslak Sveinungs. m b hf g Husmand Skogsarbeide 1830 t n s 118 Ingerid Jonsd. k b hm g Hus- og Kreaturstel 1840 t n s 119 Sveinung Aslaks. m b s ug Skogsarbeide 1887 t n s 120 Gunhild Aslaksd. k b d ug Hus- og Kreaturstel 1878 t n s 121 x Halvor Sveinungs. m b el ug Skogsarbeide 1836 t n s E: Påført med blått: Bryggerhus 122 x Harald Sveinungs. m b el ug Skogsarbeide 1843 t n s E: Påført med blått: Bryggerhus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

27 Nov 1902 fikk Aslak en datter Aslaug Ingerta. 20 Aug 1905 får de Ellen Marie. Da bor de på samme sted men det står Solber under Vestgården. På Aslaks bursdag 13 Mars 1908 får de Sverre Johan. Da er Aslak jordbruksarbeider. Har funnet første kona død 6 Okt 1913. Hun ligger på Veierland kirke. Vokste Aslak og Elisabet sine barn opp hos pappaen? Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Her er Aslak sin far5 108 5te Silgjord Silgjord Kaasen 1 Personnr. Hushald Førenamn Etternamn Fam. stilling Yrke Sivilstand Alder Kjønn Fødestad Stort kveg Får Geit Bygg Havre Poteter 1849 17 1 Svenung Haralds. Føderaadsmand e 67 m 4 6 1/4 3 1850 18 Aslak Svenungs. Husfader Husmand med Jord g 33 m Silgjords Prgj. 2 4 5 1/2 1/8 3 1851 19 Ingri Johnsd. hans Kone g 28 k 1852 20 Helge Aslaksd. deres Datter ug 6 k Hitterdals Prgj. 1853 21 Svenung Aslaks. deres Søn ug 3 m Silgjords Prgj. 1854 22 Gunnild Aslaksd. deres Datter ug 1 k Silgjords Prgj. 1855 23 Halvor Svenungs. Inderst ug 29 m Silgjords Prgj. 1856 24 Harald Svenungs. Inderst ug 25 m Silgjords Prgj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

5 Haugans og Vejerlands Stokke Stokke Districtet bestaaer af 2 Krædse Oslebakken* Personnr. Nytt hushald Førenamn Etternamn Fam. stilling Yrke Sivilstand Alder Kjønn Fødestad 2293 1 1 Gjert Hansen hf Huuseier. Skibstømmerm g 56 m Stokke Pr. 2294 2 Maren Kjirstine Hansdatter Hans Kone g 55 k Sande Pr. 2295 3 Gjert Gjertsen Deres Søn ug 12 m Stokke Pr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Inger johanne Nilsdatter og Gjert Gjertsen gifter seg 28 Des 1874 i Stokke (Veierland) Adresse Oslebakken på begge. Hennes far er gårdbruker Nils Nilsen å¨Oslebakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Engnæs

Hei: Jeg vill takke deg Hanna Ludvigsen for alt du har funnet på SOLBERGSLEKTA,tar gjerne i mot mere opplysninger.På forod takk,Lørdag var en strålende dag,det ramlet inn melinger som bare det. MVH Leif Engnæs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.