Gå til innhold
Arkivverket

[#52514] Slekten Ørfeldt


Gjest Brage H. Pedersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Brage H. Pedersen

Hei,er på jakt etter informasjon om slekten Ørfeldt, som etter det jeg erfarer skal ha holdt til i Trondheim. Særlig etterlyser jeg foreldre og forfedre til Anna Susanna Ørfeldt (f. 1769), som var gift med godseier og prokurator Thomas Hans Henrik Knoff (1769-1842).Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Okkenhaug

I Nord-Trøndelag Historielag's Årbok for 1960, fra side 73, har arkitekt, seinere fylkeskonservator i NT, John Aasum 'Notater om ØRNFELDTSLEKTA'. Her finner vi Janus Claudius Ørfeldt(denne greina hadde sløyfa n i navnet) f. ca. 1740, d. 16.08.1806, g. 11.02.1774 med Alette Katrine Weinberg f. 1753 i Kristiansund, d. 1834 på Hegge ved Steinkjer. Det er nevnt 8 barn, nr. 4 er Anne Susanne f. 1778, gm. T.H.H Knoph 1772-1841, godseier i Velfjord, 13 barn. Etterslekt og forfedre nevnt. Jeg rekner med at du får lånt inn nevnte Årbok. Lykke til. mvh Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brage H. Pedersen

Takk! Dette var mye nytt. Skal se om jeg kan få lånt årboka på biblioteket. Det hadde vært moro å komme lenger tilbake på denne grenen. Er det muligens en kobling til Erik Olofsson Örnfeldt, den svenske soldaten som rømte til Snåsa på 1600-tallet?Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.