Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Litta Olsen

[#52524] Besse Monsen, Lindås, født 1811-hvem er foreldrene

Recommended Posts

Guest Litta Olsen

HeiJeg har et lite problem med denne karen.I 1882 døper Lars Bessesen sin sønn Hans Martin og en av fadderne er Besse Monsen. Lenke De kommer fra Valdersnes, Manger. Lars er født 16 Aug 1845. Jeg legger ved at snapshot av familien i 1865. Lars tjener på dette tidspunktet på en annen gard. Jeg har funnet en Mons Bessesen på Lindås, f.1755 som får en sønn Besse, men det er i 1781. Altså feil tidspunkt. Kirkebøkene fra det området er mange og litt forvirrende, så jeg har ikke klart å finne han der. Jeg skal lete videre, men tenkte at jeg ville høre om noen sitter inne med opplysninger om denne familien?Takk!

bilete3498.jpg

Guest Kjellaug Robberstad Petit

Finner en Besse Monssen f. i 1807, men det blir jo 4 år for gammel: Lenke

Guest Litta Olsen

Det er nå uansett nærmere enn det jeg har funnet og bør kunne være en kandidat.Jeg må se om jeg greier å finne vielsen til Besse og Kari.

Guest Litta Olsen

Jeg hadde akkurat oppdaget Britha og vielsen bekrefter ditt første innslag, så tusen takk, Kjellaug!Jeg har vært 'begravet' i dansk slekt i en del måneder nå, så jeg trenger litt tid på å omstille meg til de norske kildene igjen :-)Hilsen Litta

Guest Ottar Eliassen

Hei!Her er vel dødsfallet til Britha: Lenke Ottar

Guest Berit Knudsen

Dåpen 11/11 1807 i kirkeboka. Får bare håpe han vokste opp. Lenke

Guest Litta Olsen

Takk, takk!Det er så lenge siden, jeg postet noe her og jeg hadde nesten glemt, hvor effektive dere er :-)

Guest Litta Olsen

I innlegg 7 har Ottar link til vielsen til Mons og Magdeli.Ved brudgom gard står det Halsvig. Er det i Gulen?Hilsen Litta

Guest Berit Knudsen

I 1801 finner jeg Halsvig i Eivindvik.

Guest Kjellaug Robberstad Petit

Halsvik/Gulen ligger på andre siden av Fensfjorden i forhold til Mongstad, altså ikke langt fra Lindås.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.