Gå til innhold
Arkivverket

[#52524] Besse Monsen, Lindås, født 1811-hvem er foreldrene


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

HeiJeg har et lite problem med denne karen.I 1882 døper Lars Bessesen sin sønn Hans Martin og en av fadderne er Besse Monsen. Lenke De kommer fra Valdersnes, Manger. Lars er født 16 Aug 1845. Jeg legger ved at snapshot av familien i 1865. Lars tjener på dette tidspunktet på en annen gard. Jeg har funnet en Mons Bessesen på Lindås, f.1755 som får en sønn Besse, men det er i 1781. Altså feil tidspunkt. Kirkebøkene fra det området er mange og litt forvirrende, så jeg har ikke klart å finne han der. Jeg skal lete videre, men tenkte at jeg ville høre om noen sitter inne med opplysninger om denne familien?Takk!

bilete3498.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Jeg hadde akkurat oppdaget Britha og vielsen bekrefter ditt første innslag, så tusen takk, Kjellaug!Jeg har vært 'begravet' i dansk slekt i en del måneder nå, så jeg trenger litt tid på å omstille meg til de norske kildene igjen :-)Hilsen Litta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.