Gå til innhold
Arkivverket

[#52556] Kari Olsdotter Elvekrok fra Jostedalen til Amerika 1903


Gjest Bjarte Hesjevoll
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjarte Hesjevoll

Kari Olsdotter Elvekrok fra Leithaugen under Grov, født 27.6.1881 i Jostedal og død 6.12.1916 Garfield, LQP, MN, USA.Uekte datter av Brita Jetmundsdotter fra Røysekastet og Ole Christenson på Krokgjeljen.Kari Utvandret til Amerika 1903, men jeg finner ikke dato for henne i emigrasjonslistene fra Jostedal vi Bergen.Finner i midlertid en Kari Olsdotter Kjærvik født 1881 som utvandret 28.3.1903Kari O Elvekrok født 1881 finner jeg i 1900 telling som tjenestejente/gårdsarbeider på Fåberg i Jostedalen, men jeg finner ingen Kari Olsdotter Kjærvik født 1881 i den samme telling.Er disse to en og samme person?Mvh Bjarte Hesjevoll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjarte Hesjevoll

Ser man det, der var også noe nytt. Man lærer stadig vekk. Tenkte at den kategorien bare gjalt flytting innenlands.Takk skal du ha for det!!!!Mvh Bjarte Hesjevoll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.