Gå til innhold
Arkivverket

[#52564] Søker etterkomm. etter Ingvald Pedersen (Heien) født på Rena flyttet Stange Hedm


Gjest Ingar Heien
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingar Heien

Leter etter etterkommer til Ingvald Pedersen (Heien). Født 11.4.1885 på Melhagen eie Åmot Rena. Foreldre Peder Tollefsen(Pedersen) og Ingeborg Pedersdatter. Søstere Marthe født 1875 død 1896. Johanna f.3.11.1889 død i 1961.Brødre: Olaf født 24.12.1878. Peter født 29.2.1880.død 1980. Ingvald flyttet til Stange på Hedmarken. Var bl.a. hovsmed og drev med griseavl. Fikk 5 barn. Har navnet på et par av sønnene Kristoffer som jobbet i bilbransjen. og Arve. Mistet et barn under krigen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund.

Hei. Peder Tollefsen, f. 21.09. 1846, gift, 21.02. 1875, m. Ingeborg Dorthea Pedersdatter, f. 23.02. 1850 ( bodde som innerster under Melvold, i Haugedalen, Åmot ). Barn : Marte Pedersdatter, f. 15.05. 1875, d. 09.05. 1896. Olaf Pedersen, f. 24.12. 1877. Peter Pedersen, f. 29.02. 1880. Ingvald Pedersen, f. 11.07. 1885. Johanna Pedersdatter, f. 03.11. 1889, d. 1961 ?Med beste hilsen : Thorbjørn Granlund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingar Heien

Takk for opplysningene, men jeg mangler forsatt når og hvor Ingvald Pedersen giftet seg og med hvem. Deretter er jeg på jakt etter etterkommere,helst fram til i dag.HilsenIngar Heien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Biberg Kristensen

Denne familien har jeg også et forhold til -- min kone er etterkommer av Johanne. Hun var gift med Lyder Olafsen, uekte sønn av felespilleren Olaf Blütecher Sætersmoen fra Elverum, og Oline Rekstad fra Løten. Odd Magnar Syversen har skrevet ei bok som heter 'Skyldfølk - et lite familiealbum' (Løten: Eget forlag, 1975) og her står det listet aner og etterkommere til Oline Rekstad i bøtter og spann. Jeg skulle gjerne visst litt mer om familien til Peder Tollefsen Heien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingar Heien

Jeg har mye stoff om Peder Tollefsen og Ingeb org Dorthea Pedersdatter. De hadde 2 døtre og 3 sønner. Den eldste Marthe født i 1865 og døde bare litt over 20 år gammel i 1896. Så kom tre gutter. Olaf født 1878 flyttet til Hamar. Peter født på skuddårsdagen i 1880 29.feb. Han døde kun noen få dager før han ble 100 år i 1980. Han var min farfar. Han flyttet til Drammen. Deretter kom Olaf født i 1885 som flyttet til Lier ved Drammen. Aller yngst var Johanna som ble født i 1889. Hun var min fars tante. Jeg har et bilde av henne da hun var ca 20 år gammel. Jeg har bilder av deres foreldre og moren til enten Peder eller Ingeborg (jeg er ikke sikker). Jeg har mye informasjon bakover og endel forover i tid. Men har du e-post kan du kontakte meg på ingar@telefongaarden.no så kan du få mange historier og info om livet på Melvolds eie Rena Åmot. Jeg har vært der. Peter Pedersen siden Heien var den som tok navnet fra området Heien og brukte det som eneste etternavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund.

Hei. Bare litt korrigering på rekkefølgen, slik du ramset dem opp. Se mitt innlegg ovenfor. Med beste hilsen : Thorbjørn Granlund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Nyhus

Hei IngarPå denne siden finner jeg flere Heien begravet bl.a Ingvald [url="http://www.ecclesia.no/publish_client/user_hamar/index.cgi>Lenke Legg bare inn Heien i etternavnfeltet så får du opp 7 stykker med samme etternavn begravet ved Hamar og Vang kirkegårder.Her er Ingvalds vielse med Inga Andersdatter i Romedal i 1912, nr 5 Lenke Barn funnet: Anstein Kristoffer Lenke Ivar Petter Lenke Odd Thorleif Lenke Arve Ingolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag T. Hoelseth

Litt på siden av temaet, men er det snakk om to forskjellige Heien-slekter (har ikke adgang til bygdeboken akkurat nå):For Gunder Pedersen Heien er vel ikke tilknyttet slekten over?LenkeDag T. Hoelseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Søgaard

Til siste innlegg. I Åmot har du en eiendom som heter Heien og en som heter Heiene. Hvor mange som har tatt slektsnavn fra disse vet jeg ikke. Jeg vet det er folk i Trysil som heter Heien til etternavn uten at jeg vet hvor de har fått navnet sitt fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingar Heien

Hei Marit Jeg skulle takket for opplysningene for lenge siden. Men jeg gjør det nå. Du vet ikke noe mere om eventuelle etterkommerer etter barna til Ingvald og Inga. Det er utrolige mange med etternavnet Heien bosatt på Jordet i Trysil. Er det en annen slekt?HilsenIngar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.