Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Frank Egil Olsen

[#52569] Kirkebøker for Hol prestegjeld (Vestvågøy)

Recommended Posts

Gjest Frank Egil Olsen

HeiKan ikke finne kirkebøker for Hol prestegjeld for perioden før 1911 - mangler disse totalt, eller er de underveis mht scanning/publisering på nettet?MvhFrank Egil Olsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristian Hunskaar

Se LenkeMinisterialboka 1886-1898 ligger ute som Buksnes/Hol, og så ligger det allerede ut en del bøker for Buksnes som dekker Hol - og jeg antar at mer kommer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Edith M Toft

Kan ikke finne min oldefar født i Hol, Buksnes 1854. Klokkerbok Buksnes 1818-1853 og Klokkerbok Buksnes 1854-1876 ligger ute. Den første slutter 1853, 1 født i 1853, døpt 1854, og den andre begynner ikke med fødte før 1857. Fins ikke fødte mellom 1854-1857 i Buksnes?Mvh Edith

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Laila N. Christiansen

Per-Olav Broback Rasch har laget en utmerket oversikt over disse noe uoversiktlige kildene. De ligger på DIS-Saltens sider: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Edith M Toft

Takk for opplysningen.Vil det si at de ikke fins? Der står det at fødte/døpte 1854-1857 mangler.Mvh Edith

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Per-Olav Broback Rasch

De finnes ikke fordi de var fremst i boken, men de sidene er revet bort. Siden prestens kirkebok også mangler (ble brent) er de nok helt borte for den perioden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Edith M Toft

Tusen takk for informasjonen. Da vet jeg det.Mvh Edith

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Frank Egil Olsen

For Hol så mangler kirkebok for perioden 1900-1910. Noen bøker for Buksnes gjelder også for Hol, men ikke i nevnte periode. Er denne underveis mht scanning, eller er den forsvunnet?MvhFrank Egil Olsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Per-Olav Broback Rasch

Slik jeg husker det, var det kun kirkebøker for Buksnes fra før 1920 på prestekontoret i Vestvågøy, da jeg var innom for ett år siden. Det var ministerialbøkene for tiden 1908-1930, som da skulle gjøres klare for innsending. Om de inneholder noe fra Hol vet jeg ikke, men det kan hende.Håper noen med oversikt kan svare om tiden 1900-1911 er på vei :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.