Gå til innhold
Arkivverket

[#52569] Kirkebøker for Hol prestegjeld (Vestvågøy)


Gjest Frank Egil Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Frank Egil Olsen

HeiKan ikke finne kirkebøker for Hol prestegjeld for perioden før 1911 - mangler disse totalt, eller er de underveis mht scanning/publisering på nettet?MvhFrank Egil Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Se LenkeMinisterialboka 1886-1898 ligger ute som Buksnes/Hol, og så ligger det allerede ut en del bøker for Buksnes som dekker Hol - og jeg antar at mer kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edith M Toft

Kan ikke finne min oldefar født i Hol, Buksnes 1854. Klokkerbok Buksnes 1818-1853 og Klokkerbok Buksnes 1854-1876 ligger ute. Den første slutter 1853, 1 født i 1853, døpt 1854, og den andre begynner ikke med fødte før 1857. Fins ikke fødte mellom 1854-1857 i Buksnes?Mvh Edith

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per-Olav Broback Rasch

De finnes ikke fordi de var fremst i boken, men de sidene er revet bort. Siden prestens kirkebok også mangler (ble brent) er de nok helt borte for den perioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Frank Egil Olsen

For Hol så mangler kirkebok for perioden 1900-1910. Noen bøker for Buksnes gjelder også for Hol, men ikke i nevnte periode. Er denne underveis mht scanning, eller er den forsvunnet?MvhFrank Egil Olsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per-Olav Broback Rasch

Slik jeg husker det, var det kun kirkebøker for Buksnes fra før 1920 på prestekontoret i Vestvågøy, da jeg var innom for ett år siden. Det var ministerialbøkene for tiden 1908-1930, som da skulle gjøres klare for innsending. Om de inneholder noe fra Hol vet jeg ikke, men det kan hende.Håper noen med oversikt kan svare om tiden 1900-1911 er på vei :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.