Gå til innhold
Arkivverket

[#52577] Fiinns der adressebøker/firmafortegnelse for Stavanger frem til 1950?


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Er der noen som vet om der finnes adressebøker for Stavanger, fortrinsvis frem til 1945, men også mellom 1945-1950?Jeg takker på forhånd for hjelp!Mvh.Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Det finnes en rekke adressebøker for Stavanger i perioden ca 1900-1960. Stavanger Bibliotek har en god samling, men det er også en hel del på lesesalen til Statsarkivet i Stavanger.mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

Takk, Jan Frode Johansen! Da kan det hende at de også har det på 'Byarkivet' ved Torvet. Jeg kjenner en person som jobber der som jeg kanskje kan ringe til. Men ellers får jeg se på det neste gang jeg skal til Stavanger.Mvh.Birger Forsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest arne kvitrud

Stavanger bibliotek har også en rekke adressebøker. Se i katalogen (Lenke), og spør så på bibliotektet i Kristiansnd om det er mulig å låner dem inn fra Stavanger på fjernlån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.