Gå til innhold
Arkivverket

[#52581] ROGALAND: Jeg gjør oppslag i bygdebøkene: Sola,Håland,Sand og Sauda


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eirin Høiby

Hei Jan Frode. Jeg søker foreldre til dette paret:Tellingsår: 1865 Kommune: Sola Kommunenummer: 1124 Navn på bosted: Roth Niels Enoksen Husfader g Gaardbr. Selveier, Lods 1806 Haalands Pr. Pernilla Pallesdatter hans Kone g 1806 Hetlands Præstgj.Mvh Eirin Høiby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Hei ! Gard og Ætt i Sola side 337,nr.11 og 12:Nils Enoksen vart gift 13/12-1838 med enkja etter Tore Andersson (11).Pernille Pallesdatter.Ho vart døypt 19/9-1806 i Randaberg og var dotter av Palle Ommundson og Helena Torsdatter.Nils Enoksen var frå Litle Risa.Litle Risa , s. 312. Nr. 9,2:Nils Enoksen døypt 15/11-1807 , son av Enok Nilsson ( Se Hægre i Høyland gard og ætt s.184 nr.23g , og Maren Assersdatter frå Gausel, dotter av Asser Jonsson og Berta Halvardsdatter.Enok døydde 2/3-1845 , Maren 26/12-1854mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eirin Høiby

Tusen takk- da skal jeg lete videre derfra! Det er mange i den slekta som har stoppet opp ved de to. Jeg drister meg til en tjeneste til.... 1865-telling for 1157 Vikedal Hvem er foreldrene til dette paret? 257 8 108 8de Sandeid Vikedal Kviterøn 1 Anders Omunds. Husfader Husmand med Jord g 57 m Vikedal Prgj. Martha Sjursd. hans Kone g 60 k Vikedal Prgj.Denne Jens regner jeg med er min oldefar; min farmor Borghild Jensdatter Eides far. Hennes mor var Anna Endresdatter f. 1843 Vikedal. 1383 31 1 Jens Anders. deres Søn Gaardsarbeider ug 23 m Vikedal Prgj.Takk igjen! Mvh Eirin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.