Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Jan Frode Johansen

[#52581] ROGALAND: Jeg gjør oppslag i bygdebøkene: Sola,Håland,Sand og Sauda

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Dersom du trenger hjelp til oppslag så gjør jeg enkle oppslag i disse bygdebøker for deg de neste 3 ukene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Eirin Høiby

Hei Jan Frode. Jeg søker foreldre til dette paret:Tellingsår: 1865 Kommune: Sola Kommunenummer: 1124 Navn på bosted: Roth Niels Enoksen Husfader g Gaardbr. Selveier, Lods 1806 Haalands Pr. Pernilla Pallesdatter hans Kone g 1806 Hetlands Præstgj.Mvh Eirin Høiby

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Frode Johansen

Hei ! Gard og Ætt i Sola side 337,nr.11 og 12:Nils Enoksen vart gift 13/12-1838 med enkja etter Tore Andersson (11).Pernille Pallesdatter.Ho vart døypt 19/9-1806 i Randaberg og var dotter av Palle Ommundson og Helena Torsdatter.Nils Enoksen var frå Litle Risa.Litle Risa , s. 312. Nr. 9,2:Nils Enoksen døypt 15/11-1807 , son av Enok Nilsson ( Se Hægre i Høyland gard og ætt s.184 nr.23g , og Maren Assersdatter frå Gausel, dotter av Asser Jonsson og Berta Halvardsdatter.Enok døydde 2/3-1845 , Maren 26/12-1854mvh Jan Frode Johansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Eirin Høiby

Tusen takk- da skal jeg lete videre derfra! Det er mange i den slekta som har stoppet opp ved de to. Jeg drister meg til en tjeneste til.... 1865-telling for 1157 Vikedal Hvem er foreldrene til dette paret? 257 8 108 8de Sandeid Vikedal Kviterøn 1 Anders Omunds. Husfader Husmand med Jord g 57 m Vikedal Prgj. Martha Sjursd. hans Kone g 60 k Vikedal Prgj.Denne Jens regner jeg med er min oldefar; min farmor Borghild Jensdatter Eides far. Hennes mor var Anna Endresdatter f. 1843 Vikedal. 1383 31 1 Jens Anders. deres Søn Gaardsarbeider ug 23 m Vikedal Prgj.Takk igjen! Mvh Eirin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Frode Johansen

Jeg har desverre ikke bygdebok for Vikedal

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive