Gå til innhold
Arkivverket

[#52586] Kirkeboka for Tjøtta i Nordland ca. 1800


Gjest Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Gjest Margaret Miller

Pernille Andrea Pedersdtr. skal vaere f. 1796-1804, dtr. av Peder Jakobsen og Marit Andersdtr. Fjordholmen Vevelstad (Tjøtta). Ved et skifte var henne 23 aar i 1824. Ser noen daapen i kirkeboka? (Hun hadde søstre f. 1792/1794.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Takk Hanne Line. Det er vanskelig aa finne familien i 1801 kanskje fordi Peder skreves Peer. Jeg haaper at noen har tilgang til kirkeboka før 1801.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Siden jeg likevel skulle på biblioteket i dag, tok jeg denne forespørselen med og fant: Petronelle Andrea Pedersdatter døpt i Wevelstad kirke søndag etter jul 1800, som ifølge Bauers kalender skulle det blie 28.12.1800. Foreldrene var Peder Jacobsen Fjordholmen og hustru Marith Andersdatter som ble introdusert samme dag. Faddere: Anders Pedersen Høyholm, Ole Clausen ibid, Ingeborg med usikkert etternavn(kanskje Eriksdatter??), Kassi Jacobsdatter Fjordholmen, Lucia Jacobsdatter Høyholm. Dette sto på side 397 i ministralboka 1776-1800.Årene 1796-1800 for Vevelstad er av en eller annen grunn ført under Stamnes sogn, og jeg så jo under Tjøtta først. Kanskje er det også derfor du ikke har funnet henne tidligere? Jeg torde ikke å si sikkert i forrige om jeg fikk tid til å se etter, fordi jeg måtte gjøre meg ferdig med mikrofilm jeg hadde på fjernlån først. Jeg ser gjerne etter foreldrenes aner, og søsken av Petronelle Andrine, og jeg regner med å få mulighet til å gå på biblioteket en dag til denne uka. Etter det reiser jeg til Trøndelag, men kan sikkert se mer etter 18.10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Takk Anne Lise! Det er til stor hjelp, og dette er alt vi trenger. Jeg har kirkebøkene kopiert (and typed) av en mann i Texas. I have noticed that there are several things missing i tidene rundt 1800. Tusen takk for aa ha tatt tid til aa hjelpe oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.