Gå til innhold
Arkivverket

[#52605] VEST- AGDER: Jeg gjør enkle oppslag for deg i Bygdebøkene for Kvinesdal


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

  • 1 år senere...
Gjest Helge R. Naess

Mosseveien/ Ljabroveien: naa er jo saken avklart og vi forstaar at det har vaert mange forandringer i tidens loep og at du boer forske videre i AKER. Nordstrand er et sogn i Aker som til slutt er blitt Oslo.Jeg vokste opp i Nordstrand, og vi ansaa alltid veien langs sjoekanten som Mosseveien, og 'the take off up the hill' var Ljabroveien, men myndighetene har visst byttet vavnene mange ganger.Hilsen Helge R. Naess, gammel Nordstrandsgutt, men forlagt til England....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

s.563 Kvinesdal bygdebok Del I , 6.Ole Andreas Olsen 1865-1939 g.m Petra Olsen som døde i 1911.Han blei gify 2.gang i 1913 med Karen Tonette Jørgensdatter Egenes Dei hadde brn.36Sonen Olaf Olsen f.1915 bblei gift i 1945 med Magnhild Larsen ytre ØieDet var dette som stod under Ytre øye MvhJan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan H. Trelsgård

Kvinesdal bygdebok bind 1, side 563: f. Ole Andreas Olsen, 1865-1939, gift med Petra Olsen som døydde i 1911. Han blei gift 2. gang i 1913 med Karen Tonette Jørgensdtr. Egenes. Dei hadde br. nr. 36.I kirkeboken for Liknes/Kvinesdal finner jeg Petra Olsdtr. f. 1864 i Onsø pr.gj. død 02.02 1912 - Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan H. Trelsgård

Kvinesdal bygdebok bind 1, side 563: f. Ole Andreas Olsen, 1865-1939, gift med Petra Olsen som døydde i 1911. Han blei gift 2. gang i 1913 med Karen Tonette Jørgensdtr. Egenes. Dei hadde br. nr. 36.I kirkeboken for Liknes/Kvinesdal finner jeg Petra Olsdtr. f. 1864 i Onsø pr.gj. død 02.02 1912 - Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Hjertelig takk til begge. Vesentlig klokere ble jeg jo ikke m.t.p. Petras opphav. – Og det nevnes jo heller ingen barn. Petra og mannen hadde forresten en Amerikatur i 1901 Lenke .Selv om fødselsåret hennes veksler mellom 1864 (Kirkebok død) og 1874 (FT1900), så er det vel all grunn til å tro at det i begge tilfeller dreier seg om maskinist Ole Andreas Olsen Øie sin kone.Dersom det sto noe annet om Ole Andreas Olsen, som kan kaste lys over hvor han inngikk sitt første ekteskap (med Petra), (på slutten av 1890-tallet eller i 1900) så si gjerne fra.Det ser nemlig ikke ut til at han inngikk dette ekteskapet i Kvinesdal, verken i Liknes eller Feda.IM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.