Gå til innhold
Arkivverket

[#52615] Christine Pauline Pedersdatter f.1804 (Bergen)


Gjest Siw Merethe Sværholdt
 Del

Recommended Posts

Gjest Siw Merethe Sværholdt

Trenger hjelp til å finne hennes aner.Hun ble gift i Domkirken i Bergen 1832 med Urbanus Gietzman Hoff fra TysnesHennes far het Peder Olsen, det er alt jeg vet så langt.mvh Siw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siw Merethe Sværholdt

Nå fant jeg tilfeldigvis dåpen hennes!Lette etter en annen person, og da viste seg at den godeste Christine Pauline Pedersdatter var født i 1806 og ikke 1804 (som oppgitt i FT).Nå trenger jeg imidlertid litt tydehjelp. Her er lenke til dåpen i Domkirken: LenkeNest nederst på høre side.Siw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

15de [Maj] Christina Pauline føed 7de Ejusd. [Maj] Forreldre: Peder Olsen Arbeidsmand og Giertrue Crispinidatter 16 Rode No 50. Testes: Marthe Crispinidatter, Rachel Andersdatter, Niels Sandal, Henrich Olsen Christian TollevsenVonar dette er greitt.Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siw Merethe Sværholdt

og her er vielsen i DK 1798: LenkeKlarer å lese navnene deres, men ikke stort mer.Litt nedenfor midten på venstre side (tror det står 10de eller 16de foran teksten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg tror denne kandidaten stiller sterkt til din Giertru Chrispinusdatter med tanke på alderen i 1801: Sogn og Fjordane fylke, Gloppen, Ministerialbok nr. A 4 (1758-1784), Fødte og døpte 1778, side 136 Lenke Født 5 januar.(Døpt ditto?)Crispinus Knudsen og Agnetha Knudsdatter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siw Merethe Sværholdt

Ang innlegg 9 må jeg beskjemmet medgi at jeg ikke finner dåpen. Kan du beskrive hvor på siden jeg skal se? Har lett og lett, men skriften er så utydelig.Siw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siw Merethe Sværholdt

Jeg fant det omsider.Ganske interessant med gårdsnavnene i innlegg 10. De har jeg i slekten fra før, men på motsatt side. Her begynner grener å krysses.Siw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.