Gå til innhold
Arkivverket

[#52626] Hvilke meningheter i Solør?


Gjest Kirsten M. Holterud
 Del

Recommended Posts

Gjest Kirsten M. Holterud

Jeg finner Anne Sørensen (Ved barnas dåp i Nord-Odal kalles hun Anne Bredesdatter) i FT 1900 for Kristiania. Det oppgis at hun er født i 1847 i Solør, så jeg lurer på hvilke prestegjeld som tilhører Solør.Hilsen Kirsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sverre Søgaard

I 1847 hadde du 5 kirkesogn i Solør. Fra nord Våler, Åsnes og Hof somm tidligere bare var Hof. Videre sørover Grue og Brandval som tidligere var Grue. Odal tilhører ikke Solør, men av og til blir det omtalt som om det gjorde det.Jeg ville ta fatt i barnas dåp og lete etter ekteskap for Anne, eventuelt folketelling i 1865. Se hvem som er faddere om noen kan være Annes søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Hei Kirsten! Anne Bredesd. født 3. sept. 1847 Svenstorpet i Brandval, døpt 9. januar 1848 i Brandval kirke. Foreldre Brede Olsen og Marthe Olsd. Brede Olsen Brøderud 30 år og Marthe Olsd. Mengkroken 25 år viet i Brandval kirke 17. august 1845. Er det av interesse så kan jeg hjelpe deg bakover i tid med dette ekteparet i Svenstorpet. (fisollie()online.no Mvh. Finn Sollien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.