Gå til innhold
Arkivverket

[#52634] Oldefar Ture Edvin Lundqvist, fra Sverige 1896, død i Canada 1931


Gjest Øivind Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Øivind Larsen

Dette er de opplysningene jeg har om ham:Ture Edvin Lundqvist, f. 15/6 1867 i Edåsa, Skaraborgs län (Västergötland).Utvandret 13/3 1896 fra Stommen, Edåsa, Skaraborgs län (Västergötland) till Amerika. Ugift da.Thure Edwin Lundquist død 1931, Kenora District, Onatrio, Canada (Ontario, Canada Deaths, 1869-1932)Er takknemlig for alle opplysninger om ham etter at han forlot Sverige i 1896.mvh Øivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Hanne Line Osberg Eide

Var ikke så lett å finne ettersom etternavnet var feiltolket i indeksen.1901 Census of CanadaName: Edwin Louguiel Gender: Male Marital Status: Married Age: 33 Birth Date: 15 Jun 1867 Birthplace: Sweden Relation to Head of House: Head Spouse's name: Sophia Immigration Year: 1896 Racial or Tribal Origin: Scandinavian Nationality: Canadian Religion: Lutheran Occupation: Miner Province: Ontario DISTRICT: Algoma District Number: 44 Sub-District: Rat Portage Sub-District Number: N2-6 Family Number: 94 Page: 9Household Members: Name Age Edwin Louguiel 33 Sophia Louguiel 38- hanne line -

bilete3924.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øivind Larsen

Hjertelig takk for hjelpen, Hanne Line.Jeg er imponert over at du husket dette innlegget etter så lang tid og at du klarte å finne ham med et så forvrengt navn.Jeg har i mellomtiden klart å skaffe meg en kontakt i Canada som vil prøve å hjelpe meg videre, men jeg kommer tilbake hvis jeg skulle trenge ytterligere hjelp. Han har imidlertid funnet ut at de ikke hadde barn, så jeg har nok ingen canadiske slektninger.mvh Øivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.