Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Jan Frode Johansen

[#52674] BERGEN: Anne Carine Arnesdatter gift 1805 søker opphav - lenke vedlagt

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Hei ! Jeg søker opphavet til Anne Carine Arnesdatter.Jeg tror hun kom fra Bergen LenkeHåper noen kan hjelpemvh Jan Frode Johansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gisle Hersvik

Ref. også denne debatten slik at allerede funne opplysningar kan brukast oppatt: LenkeMVH Gisle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Siw Merethe Sværholdt

Kan dette være en kandidat?Siden brudgommen heter Hope (antar at det er Hop i Fana) Lenke Siw

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Frode Johansen

Det er Hope i Gloppen i Sogn og Fjordane han kom ifra.Jeg tror hun er født i Bergen sentrum.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Siw Merethe Sværholdt

Ahh, ok:-)Da fant jeg ingen i FT som samsvarer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Thorstensen

Her dør Christen Olsen Hope i 1813.Det betyr at sønnen Christen født 13.03.1813 (døpt i Korskirken 22.08.1813) ble født etter farens død.Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Thorstensen

Rettelse på forrige innlegg. Christen ble født 13.08.1813 og ikke 13.03. som jeg kom i skade for å skrive. Mvh. Rune T.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Thorstensen

Som en indikasjon på at Elin kan ha funnet den rette Anne Carine, så fikk Christen og Anne Carine en datter 20.06.1806. Hun ble døpt Karen Sophia 29.06.1806 i Korskirken. Mvh. Rune T.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.