Gå til innhold
Arkivverket

[#52677] Ullensaker - Ole Olsen Our og Dorthe Pedersdatter viet 16 apr 1754


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Kjenner noen til opphavet til disse 2? Under hennes navn står det 'besvangret av en annen...'Første vielse i 1754 på høyre side.[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7644&idx_id=7644&uid=ny&idx_side=-49>LenkeNoen av barna er født på Hveem, med faddere derfra, fra Edsvold, Veggeton, Melby, Elstad og Our.Jeg har også problemer med å finne ut hvem deres sønn Oles (døpt 1 jan 1761) kone nummer 2 er, enke Pernille Larsdatter Risebroen: Første vielse på venstre side:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Hvis det er rett familie har jeg funnet følgende barn med foreldresøk på FS:Results for: Father: Lars Olsen, Mother: Pernille EvensdatterInternational Genealogical Index / Norway - 6 1. Lars Larsen - International Genealogical Index Gender: Birth: 12 DEC 1765 Of Koppen, Rakkestad, Ostfold, Norway 2. Even Larsen - International Genealogical Index Gender: Birth: 01 OCT 1750 Of Koppen, Rakkestad, Ostfold, Norway 3. Ole Larsen - International Genealogical Index Gender: Birth: 08 APR 1753 Of Koppen, Rakkestad, Ostfold, Norway 4. Pernille Larsen - International Genealogical Index Gender: Birth: 15 MAR 1756 Of Koppen, Rakkestad, Ostfold, Norway 5. John Larsen - International Genealogical Index Gender: Birth: 12 APR 1759 Of Koppen, Rakkestad, Ostfold, Norway 6. Johanne Larsen - International Genealogical Index Gender: Birth: 13 AUG 1762 Of Koppen, Rakkestad, Ostfold, NorwaymvhJan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Takk til begge to.Ja, det var henne, Grethe. Koppen/Kopperud, kan jo være et spor. Tror ikke jeg har kommet over navnet Pernille i den tiden jeg har holdt på med Romerike. Jeg får sjekke i kib for Rakkestad om denne Pernille ble gift med en Lars og ta det derfra.Hilsen Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.