Gå til innhold
Arkivverket

[#52678] Thor Bøe, f. 1858 i Ramnes, skibsf. Fyrvokter Lyngør 1922-28. Klara og Einar Bøe


Gjest Paul Thode
 Del

Recommended Posts

Gjest Paul Thode

Hei.I innlegg 33228 spør jeg etter Thor Bøe og kona Inga Elise f. Kristensen og eventuelle etterkommere. Har nå fått noen nye opplysninger som har bragt meg nærmere og tar derfor opp tråden igjen.Thor Bøe ble f. i Ramnes i Vestfold i 1858 og kona Inga Elise, f. Kristensen i Holmestrand i 1857.Under FT 1900 bodde de i Snurrebekkgaten i Holmestrand med sine barn:Paul Oscar, f. 1885. Han er nå funnet. Slo seg ikke ned i USA men kom tilbake til Norge.Klara Gunhilda som ble født i 1889 og konfirmert i Holmestrand i 1904 har jeg ikke funnet.Einar som ble født i Holmestrand i 1891 og konfirmert samme sted er heller ikke funnet.Willi, f. 1895 er funnet i Canada.Frithjof, f. 1898 ble funnet i Oslo.Thor Bøe solgte sitt hus i Holmestrand i 1913 og vi finner han igjen som fyrvokter på Lyngør fra 1922 til 1928 da han blir pensjonert. Hvor han har vært i mellomtiden vet vi ikke.Årene etter 1922(Djupvåg/Aust-Agder) er ikke tilgjengelig på microfilm og de er heller ikke scannet, så der stopper det.Er det noen som har noen informasjon rundt Thor og Inga Elise Bøe eller barna Klara Gunhilda Bøe og Einar Bøe.Mvh Paul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

ser at du har flere etterlysninger på Dis Slektsforum om samme familie. Legger en lenke til noe av dette: LenkeKan hende lurt å ha med de tingene som er funnet før, så det ikke blir dobbelt arbeid med leting her?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.