Gå til innhold
Arkivverket

[#52704] Thor Hansen, Skiptvet. Hvem var hans aner?


Gjest Bjørn R. Angeland
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn R. Angeland

Thor Hansen giftet seg med Kirsti Johannesdatter i Skiptvet 12. februar 1818 Lenke Jeg skulle gjerne vite hvem hans aner er og hvor de kommer fra. Finner noen i Rakkestad i FT 1801, men er ikke sikker på disse.Bjang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn R. Angeland

Det passer med alderen, men denne heter vel Thord og ikke Thor. Jeg har funnet en som er født i 1788 på Lystad, men han er da 2 år for gammel. Vi vet jo ofte at det var store feil i dette med alder. Er usikker her. Noen med innspill til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Navna ble skrevet på mange måter og Thor/Tor/Thord kan du ofte finne om samme person. På den andre siden, er det og sant at ft kan variere med flere år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn R. Angeland

Thor var gift med Kirsti Johannesdtr. og bodde på Hougen gård. De fikk 10 barn. Ved dåpene har presten skrevet navnet hans Thor. Ser også ved konfirmasjon i Skiptvet i 1805 at nr. 16 skrives som Thor. Jeg kan ikke tyde gårdsnavnet, men tror det er Hønstvedt ,,???Noen innspill om hans aner

bilete3526.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.