Gå til innhold
Arkivverket

[#52712] Hans Andreas Alme emigrerte til USA, Hvem ver hans foreldre.


Gjest Kjell Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Mariann Stokken

For å finna det ut, er det to val: 1) du kan bestilla SSDI card på denne mannen, då går du inn der du fann han i SSDI og skriv ut det bestillingsarket du finn der(heilt til høgre). Det er ganske dyrt, og du må venta ei god stund, men du får iallfall vita namnet på foreldra.2) Du kan gå inn på Minnesota Historical Society, her: LenkeDet er myyykje billegare, går mykje raskare og du får også vite namnet på foeldra, eller iallfall far.Her er kva eg fann ved søk etter 'din mann': ALME, HANS ANDREW Date of Birth: 03/10/1885 Place of Birth: OUT OF STATE Mother Maiden Name: OLSENcertid# 1963-MN-020600 Date of Death: 01/09/1963 County of Death: WADENAHer får du iallfall eit lite svar på det du lurar på :-))Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Johannessen

Tusen takk til Mariann, Mette og Ottar. Det er imponerende hva der klarer å finne ut. Til deg Mette : Når sønn til Erik Ellingson Alme; Edvard Johan Alme reiste til USA 1903, oppgav han at hanskulle besøke sin bror Hans Andreas Alme. Men dette var tydligvis ikke en bror. Vet du om dette er en gren av vår felles familie ?mvh Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Værnes

Hei igjen KjellJeg må innrømme at det er en god stund siden jeg har hatt anledning og tid til å leite fram mer 'slekt'.. Men Hans Andreas Olafsen Alme en nok ikke en del av vår grein. Alme finnes også i Norderhov, og i 1900 tellinga bor hans foreldre og to brødre på Alme i Norderhov - (Hønefoss lå under Norderhov fram til 1913): LenkeJeg kikka litt på emigrantlistene og fant ikke noe om at Edvard Johan skulle besøke noen da han reiste 'over there' - hverken i 1903, 1909 eller 1925, det står bare 'Liten fortjeneste' og 'Liten arb. fortjenste' som årsak til utreisa...Hvor har du funnet infoen om at Edvard Johan i 1903 skulle besøke sin bror Hans Andreas?Hei så lenge fra Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Johannessen

Hei Mette,I passasjerlisten fra S/S ' Cedric ' som seilte fra Liverpool 10 April 1903 oppgir han at formålet er å besøke broren Hans Andreas Alme i Montana. Egentlig var jeg på jakt etter hans tante Ingeborg Tomine Alme som emigrerte til usa, og tenkte at han kanskje ville bruke henne som kontaktperson. Dermed ville jeg finne ut hvilken stat hun levde i o.s.v. Foreløpig har jeg skutt bom flere ganger.Grunnen til at Edward har oppgitt Hans Andreas som bror kan være mange, med det er tydelig at han kjente til han.Mange hilsen Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.