Gå til innhold
Arkivverket

[#52716] Sporing av person i USA


Gjest Aud Sandbu
 Del

Recommended Posts

Gjest Aud Sandbu

Jeg er imponert over hvor dyktige folk her på forumet er til å spore opp personer i USA, og håper noen kan hjelpe meg med følgende person:Kristian Johannesen Mæhlumsløkken f. 20. aug. 1887 på plassen Mæhlumsløkken (også kalt Fiskeløkken) under gården Mæhlum i Kvam, Nord-Fron. Dåpen fant sted i Sel, nr. 30: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6076&idx_id=6076&uid=ny&idx_side=-7>LenkeI 1900 finnes han hjemme hos foreldrene: Lenke(De var 11 søsken. Den eldste broren, Ole Johannesen Mæhlumsløkken f. 5. nov. 1875, var trolig emigrert til USA før 1900. Finner ikke ham heller.)I 1907 finner jeg i kb for Lillehammer at Kristian ble far til et barn utenfor ekteskap; Ivar f. 12. mai 1907, dåp nr. 14 her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Vi er to som jobber med samme person; den andre er niese av Kristians sønn Ivar f. 1907.Det er hun som mener å ha hørt at Kristian kalte seg Kris Loken i USA.Men dette med å tro, ha hørt, osv er jo som kjent ikke alltid noe å feste lit til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddrun Thomassen Flovik

Eau Claire County :Christian Lokken f.20.aug 1887 Lillehammer NorwayDa er det nærliggende å tro at det er samme person jeg finner i 1920:1920 United States Federal Censusabout Chris LokkenName: Chris Lokken[Chris Sokkam]Home in 1920: Eau Claire Ward 8, Eau Claire, WisconsinAge: 32 yearsEstimated birth year: abt 1888Birthplace: NorwayRelation to Head of House: HeadSpouse's name: MatildaFather's Birth Place: NorwayMother's Birth Place: NorwayMarital Status: MarriedRace: WhiteSex: MaleHome owned: OwnYear of Immigration: 1908Able to read: YesAble to Write: YesImage: 326Neighbors: View others on pageHousehold Members:Name AgeChris Lokken 32Matilda Lokken 34Semard Lokken 2 11/12Lillian Lokken 2 11/12Rodger Lokken 2/12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddrun Thomassen Flovik

Første del av forrige innlegg falt ut:Tror jeg har funnet rett Christian Løkken. Jeg fant i Military Records - World War I Draft Registration Cards, 1917-1918 - Wisconsin - Eau Claire County: Christian Lokken f.20.aug 1887 Lillehammer Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddrun Thomassen Flovik

Samme sted i 1930:Chris Lokken 42Mathilda A Lokken 44Lillian Lokken 13Leonard Lokken 13Roger J Lokken 10----------------------------------------Social Security Death Indexabout Chris LokkenName: Chris LokkenSSN: 395-34-2582Last Residence: 54701 Eau Claire, Eau Claire, Wisconsin, United States of AmericaBorn: 20 Aug 1887Died: Feb 1977State (Year) SSN issued: Wisconsin (1954 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Glimrende, Oddrun, tusen hjertelig takk!Ikke tvil om at dette er riktig person.At Kristian står oppført som født(?) på Lillehammer har jo en logisk forklaring ettersom dette mest sannsynlig var hans siste oppholdsted her i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Aud, det er 50% sannsynleg at Christian Lokken er gravlagd på Forest Hill kyrkjegarden i Eau Claire, WI. Ta ein telefon til:(001)(715)839-5042og hels ifrå meg; so får du den hjelpi du treng vidare!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddrun Thomassen Flovik

Tror dette er Christian i 1910:1910 United States Federal Censusabout Chris LekkenName: Chris Lekken[Chris Likken]Age in 1910: 24Estimated birth year: abt 1886Birthplace: NorwayRelation to Head of House: BoarderFather's Birth Place: NorwayMother's Birth Place: NorwayHome in 1910: Eau Claire Ward 4, Eau Claire, WisconsinMarital Status: SingleRace: WhiteGender: MaleYear of Immigration: 1908Neighbors: View others on pageHousehold Members:Name AgeRenoz Sunson 61Renda Sunson 34Seno Sunson 32Paul Sunson 30Inga Sunson 22Chris Lekken 24Anra Mein 17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddrun Thomassen Flovik

Her er sønnen Leonard:Social Security Death Index about Leonard LokkenName: Leonard LokkenSSN: 397-10-0046Born: 17 Feb 1917Died: 28 Aug 1991State (Year) SSN issued: Wisconsin (Before 1951 ) Da har du fødselsdatoer på to av barna ; Lillian og Leonard som jo var tvillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddrun Thomassen Flovik

Og her er Rodger:California Death Index, 1940-1997 about Rodger G LokkenName: Rodger G LokkenSocial Security #: 387164408Sex: MALEBirth Date: 22 Oct 1919Birthplace: WisconsinDeath Date: 3 Feb 1965Death Place: Los AngelesMother's Maiden Name: Weslegar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddrun Thomassen Flovik

Huff nå ble det mye tull her. Dobbelposting osv.Leonard er selvfølgelig på det øverste bildet.Her kommer også bilde av Lillian, det nederste bildet

bilete3529.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Du verden - etter noen timers fravær for å leite etter bortkomne lam i fjellet, så kommer jeg tilbake og finner dette på tematråden min !!Tusen hjertelig takk igjen, først til Oddrun for flere svært interessante opplysninger ! Men hvor har du funnet disse bildene, hvis jeg får lov å spørre?- Og til Hans! Ikke umulig at dette kan være samme slekt. Vi har jo et liknende eksempel når det gjelder mannen bak The Simpsons.- Og til Lars for et svært nyttig tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddrun Thomassen Flovik

Alt dette har jeg funnet på ancestry.com. For de som ikke er kjent med den adressen, så er det et amerikansk nettsted som man kan abbonere på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Patty Dahl

Hei! Here is the website for the library in Eau Claire:http://www.ecpubliclibrary.infoLook for Obituary index at that site.You can search for your Lokken family there. I found the listing for Roger, Leonard and perhaps Lillian (not sure if the age was correct).If you want to order the obituary you have to send money for it...mvh Patty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Takk for opplysningen, Oddrun. Ancestry.com ser ut til å være ei 'skattekiste' for dem som vet å finne frem på dette nettstedet!Thank you very much for this link, Patty. After searching in the Obituary index, I also found Mathilda, the wife of Chris Lokken. Great!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Patty Dahl

Hei Aud! There are also a few other places to search at that library site. There is a cemetery index and also a bride and goom index. In the bride and groom index I searched 'Lokken'. There was a listing there for Christian Lokken married to Mathilda in 1914. Perhaps you can find some more information there?? mvh Patty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Thanks a lot for the guidance, Patty. I have bookmarked the site and will take a closer look at the different indexes. Perhaps I also find other people I am seaching for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.