Gå til innhold
Arkivverket

[#52721] Nord-Dakota, USA: Antonius og Signe Kjølaas m/fam. fra Trondheim i 1916


Gjest Kjell Fredly
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Fredly

Hei! Den 29.des. 1916 reiser denne familien fra Trondheim, via Kristiania, til Parshal i Nord-Dakota:Slakter Antonius Severin Eriksen Kjølaas f. 20. jan. 1884 på Lade, Strinda. Signe Amalie Kjølaas f. Antonsen, kona, f. 4. jan. 1884 i Ila. Sammen med dem reiste barna: Johan Peter f. 11. mai 1905 i Ila, Arthur f. 3. des. 1907 i Ila og Asbjørg f. 27. april 1916. Er det noen som kan hjelpe meg med å finne igjen disse i USA? De skiftet helt sikkert navn, kanskje til Ericson?Mvh. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Nei da, Kjolaas er et utmerket navn i det norskeste av det norske Nord-Amerika. Jeg har funnet familien i Van Hook, Nord-Dakota i 1930-tellingen, en John Kjolaas (Johan er tydeligvis ikke like enkelt) født samme dato som din Johan Peter død med mer.Kan du ikke være så snill å gi meg e-postadressen din. Da skal jeg sende deg folketellingsbildene direkte, slik at du kan få se dem selv, i stedet for bare å skrive av her det jeg mener det står. (Ikke alt er like lettlest).Vennlig hilsen Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roy O. Myhr

1930 United States Federal CensusName: Antonia Kjolasa Home in 1930: Van Hook, Mountrail, North Dakota Age: 46 Estimated birth year: abt 1884 Birthplace: Norway Relation to Head of House: Head Spouse's name: Signe Race: WhiteHousehold Members: Antonia Kjolasa 46 Signe Kjolasa 46 John P Kjolasa 24 Arthur Kjolasa 21 Margaret Kjolasa 14 Mabel Kjolasa 11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

Og bare så ingen andre bruker tid på å slå opp dødfallene i North Dakota Public Death Index, så har jeg gjort det og funnet følgende:Anton S. Kjolaas (født 20. januar 1884) døde 1. februar 1957 i Ward County, Nord-Dakota, bosted Mountrail County.Signe A. Kjolaas (født 4. januar 1884) døde 15. november 1953 i Mountrail County, hvor hun også bodde.Van Hook, hvor de bodde i 1930, ligger i Mountrail County, så kanskje ble de boende her.Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marius Hellerud

I 1920 klarer jeg ikke finne igjen familien. Klarer du Roy?Ellers finner jeg Antonius registrert i forbindelse med WWI, jeg finner et slektstre som nevner noen av barna på Ancestry, og på Genealogy.com er det til og med en debatt fra omkring 2000 hvor et par av barnebarna til Antonius og Signe drøfter slektene sine med hverandre fordi de har mistet kontakten. Men dette blir nålevende personer, så dette får jeg heller sende deg på e-post Kjell, om du ikke finner frem til det selv.Hilsen Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Fredly

Takk skal dere ha både til Roy, og ikke minst til Marius! Dette var bare flott!!! Min e-mailadresse er: kjfredly@online.no. Så regner jeg med at vi snakkes på mail!Mvh. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.