Gå til innhold
Arkivverket

[#52723] Etterkommere etter Malene Holgersen, Strømmen i Årstad


Gjest Olav Lønne
 Del

Recommended Posts

Gjest Olav Lønne

Hei Bjørn: Jeg var på SA igår og YN slo opp dødsfallsprotokollen etter Malene, men det var sparsomt med opplysninger, bl a står det at hun var 97,5 år gammel og hadde tre gjenlevende barn.(Ikke navngitte) Jeg har stort sett hele slekten bakover, men ville vite noen flere detaljer, men det var der ikke. Jeg antar at de tre gjenlevende var Julie Jacobine,(min oldemor) samt sønnen Ingevald (d 1913) og datteren Cathrine (d. 1951). Jeg holder på å kartlegge etterkommerne etter alle Malenes barn, så hvis du har noe der er jeg takknemlig for innspill.mvhOlav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Lønne

Hei Bjørn: Jeg var på SA igår og YN slo opp dødsfallsprotokollen etter Malene, men det var sparsomt med opplysninger, bl a står det at hun var 97,5 år gammel og hadde tre gjenlevende barn.(Ikke navngitte) Jeg har stort sett hele slekten bakover, men ville vite noen flere detaljer, men det var der ikke. Jeg antar at de tre gjenlevende var Julie Jacobine,(min oldemor) samt sønnen Ingevald (d 1913) og datteren Cathrine (d. 1951). Jeg holder på å kartlegge etterkommerne etter alle Malenes barn, så hvis du har noe der er jeg takknemlig for innspill.mvhOlav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Eg veit ikkje anna enn det eg finn her på DA. Men ut frå ditt opphavelege spørsmål, bør du i alle høve sjekke skifteprotokollen når det gjeld denne karen; om han er rette mann:LenkeOm so er, har du fått svar på kven ho er enkje etter. Då kan du jo sjå i ft1891 og ft1900 kva born dei hadde ... men det veit du jo - eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Her er datteren Barbro Thomine i 1865. Hun var døpt 20.09.1846.[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=88&filnamn=f61301&gardpostnr=2250&personpostnr=25142&merk=25142#ovre>Lenke1. Barbro Thomine Lenke2. Cathrine Sophie Emilie Lenke3. Agathe Magdalene Lenke4. Ingevald Marius Lenke5. Julia Jacobine Lenke6. Julia Jacobine Knudsine Lenke7. Agathe Magdalene Holgerdine Lenke8. Julia Jacobine Anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Her dør den første Julia Jacobine i 1855.[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=105&filnamn=1301begr&gardpostnr=15193&merk=15193#ovre>LenkeOg her dør den første Agathe Magdalene i 1861.Lenke Her er Cathrine Sophie som tjenestejente i 1865.Lenke Og her fant jeg omsider familien i 1865. Da er han ført som Holgaard Holgaardsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Her gifter sønner Ingvard(Ingevald) Marius seg i 1873.[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=123&filnamn=vigd1816&gardpostnr=8421&merk=8421#ovre>Lenke Og her gifter datteren Barbra Thomine seg i 1870.Lenke Cathrine giftet seg i 1874. Lenke Agathe Magdalene Holgerdine giftet seg i 1885. Lenke Og Julia Jacobine Antonette i 1887.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.