Gå til innhold
Arkivverket

[#52731] forfedre til ole kristian augensen hvor er de?


Gjest arild andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest arild andersen

jeg trenger hjelp...Ole Kristian Augesen, oppgitt født 28.10.1888 på Sedsvoldeie i Hovind sogn, døpt 30.06.1889, nå bosatt på Furuseth og konfirmert 04.10.1903 i Furuseth kirke. Foreldre blikkenslager Augen Olsen og hustru Karen Johanne Olsdatter.Kan noen hjelpe meg med å finne dåpen til Ole Kirstian i 1889- jeg finner den ikke?Foreldrene til forannevnte ble forøvrig viet i Hovind 29.04.1886, 'Ouen Olsen' (hans andre ekteskap) selveier på Sedsvoldmoen, født 1830 Edsberg og Karen Johanne Olsdatter født Sedsvoldmoen 1855. Fedre blikkenslager Ole Augensen Sundby og Husmann Ole Olsen Melby.Jeg har også gitt å komme lenger tilbake på foreldrene.. jeg trenger hjelp til å også finne disse i både kirkebøkene og også gjerne i bygdebøkene som kan gi meg videre spor bakoversom kan sjekkes opp. og....hvor finner jeg denne Ole Olsen Melby? eller denne Ole Augensen Sundby? jeg har prøv å se om det finnes noen spor i bygdebøkene... uten hell, samt lett i kirkebøker.Hjelp....... mvh arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Ser også at det er Johanne Auensdatter, f. 1893, i Ullensaker i 1900. Hun er pleiedatter hos Anne Larsen, men det er jo ikke sikkert at denne Johanne hører til familien Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

Hei Takk for responsen begge 2.Carsten... jo du har funnet rett. det er Karen Johanne og hennes forledre dåp og i ft 1865Nytt for meg var hennes datter Helene som da må være min oldefars søster. Da vet jeg at de var i Ullensaker i alle fall til 1911.Da kan dett åpne fpr at jeg kan finne Oen Olsen og Karen Johanne blandt døde i ullensaker . dette har jeg heller ikke funnet. Det bør være en smal sak å finne de der. Grethe...Jeg skal se litt mer på denne Johanne . Det kan godt være at hun også er søster til min etter det jeg tror er min oldefar, ole kristian. Jeg har dette som enannen sak på forumetmvh arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

heifint... jeg ser at det står at hun er døpt i kristiania. Kan det være årsaken til at jeg ikke finner dåpen til min oldefar Ole kristian...30.06.1889 for der har jeg ikke lett. da er det vel å finne en utflytter i perioden 1886 til 1889 fra ullensaker til kristiania. Det må jeg se nærmere på.takkerarild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

jeg tor jeg har funnet noe mer på denne saken, men trenger hjelp fra dere til å tyde hva som står i kirkebokendette handler om faren til Ole Kristian auensen...jeg har sett at han står oppført som født i 1820 i registeret over døde som var 06.09.1898 som jeg fant i ullensaker 1894-1909 side 171 nr 18.deretter har jeg lett i fødte i 1820/1821 og tror jeg har funnet en men skriften er utydeligjeg klarer ikke å legge inn en direkte link, men adressen er ullensaker klokkerbok 1815-1835 side 114 nr 54.Kan dette være denn auen olsen jeg leter etter? Etter det jeg vet skal hans far heter Ole AuensenKan noen hjelpe meg tydingen?mvh arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

hei igjen... jeg har nå luket ut personeen i innlegg 7 og står igjen med personen i innlegg 8kan noen hjelpe meg å tyde hav som står her?jeg synes det står at de er boende på Gaarder i ullensaker.arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.