Gå til innhold
Arkivverket

[#52767] Thure Edvin Lundquist/Lundkvist gift 1896-1901 i Canada


Gjest Øivind Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Øivind Larsen

Min oldefar T(h)ure Edvin Lundkvist, f. 15/6 1867 i Edåsa, Skaraborgs län (Västergötland), Sverige, utvandret 13/3 1896 fra Stommen, Edåsa, Skaraborgs län (Västergötland) i Sverige til Canada. Han var da ugift.Census 1901 forteller at han var gift med Olivia Sofia, f. 29/2 1862 i Sverige. De bodde da i Kenora, Ontario.(Thure døde i Kenora 2/2 1931. Da levde kona fortsatt).Er det noen som kunne hjelpe meg å finne vielsen deres?mvh Øivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenora legge på grenser med Manitoba. Jeg funnet ekteskap i Manitoba Vital Statistics site http://web2.gov.mb.ca/cca/vital/Query.php mellom Frank Edwin LUNDQUIST og Sofia JOHNSON, 7 juni 1897 i Winnipeg. You can order the original from that site and it will tell you if it is your Thure Edwin LUNDKVIST. Jeg har funnet hans Death Record on ancestry.ca hvis De vil har dette jeg kan email dette. Også, jeg har funnet LONQUIST, Edward og Sophia på 1911 Census. Det er i Ontario / Thunder Bay & Rainy River / 77 - Kenora / side 10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øivind Larsen

Hjertelig takk for opplysningene, Adele. Dette var supert.Jeg skal bestille vielsen du har funnet.Jeg har funnet dem i census 1911 tidligere, men jeg tar gjerne i mot Thure´s Death Record. Min mailadresse er torueri (kroellalfa) online.no Med hilsen Øivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.