Gå til innhold
Arkivverket

[#52777] Hjelp til tyding av Kirkebok; Bakklandet 1901-1911 s.134, nr.183


Gjest Gunnar Andre Myhre
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunnar Andre Myhre

Er der noen som kan hjelpe meg med dette. Det er spesielt RUBRIKKE; 5 og 13/14.Prøver å finne personene i Rubrikke 13/14 og da er det nødvendig å vite eksakt hva som står der.Gunnar A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei Anne, Berit og Kjellaug. Dette var dumt av meg. Glemte faktisk å skrive ækteviede. Dette var en blunder. Når det gjelder hendvisning til lenke prøvde jeg faktisk men fikk det ikke til. SORRY. Men takk for hjelpen. Da får vi håpe noen tar tak i det. Tror det står noe slik som; Hans 1 og 2 kone...........skiftetvist.......... . Og i lysn.prott. er det en dato 30.08.1885 itillegg.Hilsen Gunnar A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Hei Gunnar, det er ikke vanskelig å lage lenke bare du vet hvordan det skal gjöres.Når du först går inn i kirkeboka og finner den siden du vil ha, skal du merke deg et lite vindu överst til högre. Det står 'bildeinformasjon' foran og når du er inne for förste gang står det 'ingen' i det lille vinduet. Trykk på den lille pila og velg, f. eks. 'Överst' - da vil du se at to nye linjer kommer opp over selve kirkeboka: 'Permanent sidelenke' og 'permanent bildelenke' För så musa over disse to linjene mens du holde venstre museknapp nede - de blir blå. Trykk nå på högre museknapp og du får opp et lite vindu, velg 'kopiere'. Så går du til meldingen din og 'limer' dem inn der. Det kan du gjöre enten ved å trykke på Crtl-knappen og samtidig på 'v', eller du trykker på högre museknapp igjen og denne gangen velger du 'lim inn' eller hva det nå står på norsk.Det er kanskje dumt av meg å si dette, men det lönner seg å ha to/tre sider oppe når man leter etter noe. Du vet vel hvordan du skal gjöre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei Kjellaug og Berit. Berit; Jeg synes det samme men Under ækteviede synes jeg det står skiftetvist. Men hva er den fulle skrift i rubrikken?Kjellaug; Jeg er ikke noe datageni så all hjelp mottas med takk. Flere sider er ikke nå problem. PS. Har en sønn som er data konsulent/geni. Hadde tenkt å spørre han. Takker og bukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Andre Myhre

Hei.Kan det tydes i Vielseprott.: Hans 1. kone død. 2.dre Skiftetvist ?.... 30/8-85 Tenker på at det er hans 3dje ekteskap.Gunnar A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.