Gå til innhold
Arkivverket

[#52783] Ønsker hjelp til tydning av tekst


Gjest Arne Robertsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Robertsen

Ønsker hjelp til tydning av tekst i Minibok I 4 Tønsberg 1813 - 1826 side 31 nr.28. Fødte kvinnekjøn. Min tolkning: Født 29. Juli 1816 Hjemmedøbt d/28.Juli og ... confirmed i kirken 29. Augusti 1816. (ser noe rart ut, født. 29. hj.dbt 28.?) Foreldre: Matros Carl Magnus Jens.. og hustru Karen Sophie Larsdatter Hjemmehørende i Tønsberg. Anmerkningen forstår jeg lite av, bare det siste, af Tønsberg ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Det kan sjå ut som eit tysk namn dette her:I klokkarboka (3) ser det ut som Geintschein, i lenka i innlegg (4) ser det ut som Gentschien. Andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

De som har kopiert giftermålet på FS er enig med Gunnar: LenkeMen jeg synest navnet begynner med en J. Sjekk gotisk alfabet her på DA, 'J' nr. 3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Robertsen

En stor takk til alle som har svart.Jeg har også kommet til samme resultat på det tyskklingende navnet.I Eilert Sundts Anden Aars-Beretning er faren til Cecilie, Carl Magnus Gjenske, nevnt under § 252.Gjenske har jo visse likhetstegn. Det står ikke noe særlig mer der enn dette.Er det andre synspunkter, eller noen som vet noe mer om Carl Magnus Gjenske ?mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Robertsen

Takker og bukker for innleggene. Nå har jeg sett frem tom 1830 for fødte og døpte, men har igjen kfm. og døde.Undres på om noen etterkommere av disse som er funnet frem ser dette. Kanskje dere kunne maile til meg, især hvis det er noen etter 1900. arrober@online.noForsatt glad for nye innlegg.mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

I Familysearch er det registrert noen svensker son heter Geintschein:International Genealogical Index - Sweden 1. HILDA MARIA GEINTSCHEIN - International Genealogical Index / SW Gender: Female Christening: 13 OCT 1818 Nya Varvets Forsamling, Goteborg, Goteborg Och Bohus, Sweden 2. Hilda Geintschein - International Genealogical Index / SW Gender: Female Marriage: 27 JUL 1848 Frandefors, Alvsborg, Sweden 3. CARL RICHARD GEINTSCHEIN - International Genealogical Index / SW Gender: Male Christening: 29 JUN 1863 Lidkoping, Skaraborg, Sweden 4. SOPHIA THEODORA GEINTSCHEIN - International Genealogical Index / SW Gender: Female Marriage: 25 APR 1841 Naverstad, Goteborg Och Bohus, Sweden 5. WILHELM THEODOR GEINTSCHEIN - International Genealogical Index / SW Gender: Male Marriage: 15 NOV 1841 Mo, Goteborg Och Bohus, SwedenVital Records Index - Sweden 6. Hilda Maria GEINTSCHEIN - Vital Records Index / SW Gender: F Birth/Christening: 09 Oct 1818 Goteborg, Goteborg och Bohus, Sweden 7. Wilhelm Theodor GEINTSCHEIN - Vital Records Index / SW Gender: M Birth/Christening: 26 Nov 1816 Goteborg, Goteborg och Bohus, Sweden Matches: Vital Records/Sweden - 2Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.