Gå til innhold
Arkivverket

[#52785] Forslag ang. lage lenker til kirkebøker.


Gjest Berit Knudsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Dette er bare et forslag, og jeg tror det kan komme godt med for veldig mange. Ser flere skriver hvordan man gjør det i debatten, men det ruller jo fort ut av bildet.Går det f.eks. an å legge inn en tekst om hvordan man lager lenker til kirkebøkene (og forskjellen på de 2 typene). Mitt forslag er da at det kanskje burde ligge under 'Til alle nybyrjarar i Digitalarkivet', og at teksten blir både på norsk og engelsk.Jeg håper denne ideen faller i god jord, og lar seg ordne på en eller annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Jan Oldervoll

Eg synest det er ein svært god ide, men det er vel kyrkjboksfolka som må ordna det. Og det kan godt henda at dei berre les kyrkjeboksforumet. Skal eg flytta det for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Beklager Berit at du ikke har fått noe respons. Jeg kan godt skrive noe om det i Nybyrjar-teksten, også skal jeg sende over en tekst til Riksarkivet som de får ut på hjelpesiden til Skanna kyrkjebøker.Men det blir ikke før imorgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Hei Jan. Bare legg innlegget der du mener det har noen nytte. Jeg er bare glad for at dere synes det var en brukbar ide, og håper det faller i god jord hos kirkebokfolka også.Hei Anette. Imorgen er jammen meg raskt synes jeg, så jeg er veldig fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Jeg var visst litt for rask, er hjemme med to syke barn idag så her er det ikke rom for mye hjemmekontor.Lover å få ting på plass så snart jeg er tilbake på kontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Bare ta det når det passer deg. Det har jo gått på en måte hittil. Barna er viktiger og jeg håper de blir fort friske igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Nå har jeg laget en liten tekst lenket opp fra Nybyrjar-siden. Forespørsel er sendt over til Riksarkivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Nå er jeg kanskje kravstor, men er det mulig å få det på engelsk også. Eller det er kanskje de på skanna kirkebøker som bestemmer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

På siden for Skannede kirkebøker vil teksten komme på bokmål, nynorsk og engelsk. Vi har dessverre ikke hatt tid til å lage noen hjelpesider på engelsk, så det må pent vente til vi har fått laget engelske hjelpesider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.