Gå til innhold
Arkivverket

[#52810] Hellenes-seter -Heiaområdet


Gjest May Britt Sørensen
 Del

Recommended Posts

Gjest May Britt Sørensen

Hei!!Da jeg har funnet ut at jeg har mange aner som stammer fra Heiaoområde, nå Andebu tidl. Hedrum, kunne jeg tenkt meg å få vite en del om stedet og boplasser, historie rundt stedet på 1800 og begynnelsen av 1900 tallet, er det noen som vet om det finnes? Har lest i bygdebøker, men ønsker mer historie... Takk!! Mvh May Britt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Skjelland

Hei Maj BrittDet er utgitt et hefte som omhandler dammer og demninger i Svartåavassdraget. Heftet tror jeg du kan få kjøpt ved henvendelse til Andebu kommune eller Andebu Sparebank. Det står litt om dette her: [url="http://www.andebu.kommune.no/document.aspx?uid=116&title=Dammer+og+demninger+i+Svart%c3%a5a>LenkeLenkeDet er flotte turområder i Heia og kultursti langs vassdraget. Hedrum Historielag v/Tor Bjørvik vil jeg også anbefale deg å ta kontakt med.Kulturminner er registrert på kart her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.