Gå til innhold
Arkivverket

[#52815] Efterlysning Halvor Erichsen født 1822 i Bue by ved Christiania


Gjest Nic. Johannsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Nic. Johannsen

jeg søger efter Halvor Erichsen , født 1822 i Bue by ved Christiania , oplysningen har jeg fra Personregisteret i Gråsten Dk. 1911 hvor Halvor dør den 08-09-1811 .jeg kan ikke finde en by ved navn Bue ved Christiania .derimod finder jeg i i Kirke sognet Hobøl i ØstfoldHalvor Erichsen f. 24-01-1822 og døbt 03-02-1822han Forældre er Halvor Erichsen f. 08-05-1800 i Rygge viet den 06-12-1821 i Hobøl til Lovise Olsdatter Kataar f. 13-08-1797 i Hobøler det nu den rigtige Halvor Erichsen jeg har fundet ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nic. johannsen

findes der en by ved navn bue , i nærheden af christiania ??,forældrerne til denden halvor erichsen , jeg finder f. 1820hedder også halvor erichsen , det står der ialfald i kirkebogenvenlig hilsen nicolai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Barnet som ble født 24/1-1822 og døpt 3/2, het så vidt jeg kan se Erik (Lenke). Dette barnet kan vel da vanskelig (umulig) være den Halvor Eriksen som døde i Danmark i 1911.Noen by ved navn Bue finnes ikke i Norge. Jeg vil tro at 'Bue by ved Christiania' skyldes en misforståelse eller forvanskning av det faktiske forhold. Slikt kan være vrient å finne ut av. Finnes det muligheter for å finne flere opplysninger i danske kilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nic. Johannsen

tusind tak for alle de svar og oplysninger jeg har fået hidtiljo Halvor Erichsen , der døde 08-09-1911 i Gråsten , blev 89 år gl. i Personregisteret for Gråsten står der at han er født 14-01 1822 i Bue by ved Christiania , men det kan da udmærket være en fejl gjordt af Skriverkalen , og at det med rette skulle stå Christians .i de svar jeg har modtaget , ser jeg da også et efternavn Bue , og stednavn Christians , så mon ikke det begynder at ligne noget rigtigt , nu vil jeg blot gerne finde Halvor,s Forældres vielse , for derved at få det fulde navn på hans Mor , da der jo kun står Mari , ved Halvors fødsel ,endnu engang tusinde tak til jer alle , jeg håber dog på endnu flere oplysninger hilsen og God Aften . Nic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

En mulighet i Fåberg når det gjelder Erik og Mari er Erik Asbjørnson og Mari Christenson gift 24.4.1815 og etterkommere av Erik og Mari til 1831 vises nedenfor. Om det er de samme foreldrene er jeg usikker på da det kun står Erik og Mari, men tidsmessig skulle det stemme.Erik og Mari er nevnt Skarset på de fleste, Bue på Halvor, men de kan ha flyttet på seg. Legger ved noen lenker. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9279&idx_id=9279&uid=ny&idx_side=-24 >Lenke LenkeLenkeLenkeLenkeLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Bra forslag mener jeg Johan Arthur har her. Her er vel denne Erik hjemme hos foreldre i 1801: LenkeHar lett etter andre passende par med Erik og Mari som fornavn på den tiden, men ikke greid å finne andre som passer. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nic. Johannsen

Først Tusinde af Tak , til alle som har hjulpet mig med mange gode oplysninger .jeg har nu prøvet at sammen stykke de modtagne oplysningerErik Asbjørnsen ( Skaarset og Bue ) * ca 1792 , dø før FT 1865hans Forældre er oplyst ved FT 1801 Asbjørn Ellefsen ca 37 år Margrethe Christensdatter ca 32 årde havde 4 børn , !. Anne , 2. Erich , 3. Eli , 4. Christen .Erik bliver Forlovet den 24-04-1815 med Mari Christensdatter * ca 1793 , dø efter FT 1865hendes Forældre er oplyst ved FT 1801 Christen Mortensen ca 45 år Eli Jonsdatter ca 40 årde havde 2 børn , Martha og Mari ,Erik og Mari havde mindst 7 børn1. Anders * 1816 døbt 22-04-18162. Christen * 18183. Margrethe * 10-10-1820 døbt 15-10-18204. Halvor * 14-01-1823 døbt samme dag dø 08-09-1911 i Gråsten Dk.5. Mathias * 14-10-1824 døbt 17-10-18246. Sidsel * 12-08-1828 døbt 24-08-18287. Johanne * 27-06-1831 døbt 03-07-1831 ved FT 1865 er hun ugift , og bor sammen med sin Morjeg mener at det skulle se sådan ud , men dog jeg har ikke fundet nogen af dem Konfirmeret , ok selvfølgelig kan de havde været ude at tjene , arb. i et andet sogn .jeg ser endvidere ved FT 1865 , en bror til Erik , nemlig Christen Asbjørnsen på 69 år , og hans Søn Andreas der er gift og har 4 børnjeg modtager gerne korektioner dersom jeg har lavet nogen fejl .Findes der ingen Til og Afgangsliste fra Faaberg sogn ?jeg Takker endnu Tusinde gange for Jeres Venlighed med oplysninger , det glæder mig , samtidig vil jeg ønsker jer alle en God Week-end Nic. Johannsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.