Gå til innhold
Arkivverket

[#52820] Emma f. på Eisvold stasjon 1864, til Asker og Nesodden


Gjest Espen Tjernshaugen
 Del

Recommended Posts

Gjest Espen Tjernshaugen

Emma f. 5.11.1864 i Eidsvold, døpt 1865 nest nederst [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=495&idx_id=495&uid=ny&idx_side=-68>LenkeSaken er at jeg ikke klarer å tyde hennes etternavn som trolig er det samme som faren under hennes dåp bruker som mellomnavn.Emma finnes senere på Vestby av Østenstad i Asker hvor hun er gift med Hans Ludvigsen. De døper flere barn der.Olga Hansine: LenkeEinar: LenkeEdel Helene: LenkeI 1894 er de bosatt på Opsand ved Blylaget på Nesodden, da får de en sønn som dør samme år og Hans Ludvigsen bruker fra da av Tollefsen som etternavn. De får etterhvert flere barn på forskjellige steder på Nesodden og Hans blir etterhvert dampskipskaptein. Emma bruker Tollefsen i 1900: LenkeHer er noen av barnas konfirmasjoner på Nesodden:Olga Hansine nr. 3: LenkeEinar nr. 4: LenkeEdel Helene nest øverst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du dem i 1865, med både mors og fars etternavn, morens er ikke det samme som ved dåpen til Emma. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=6&filnamn=f60237&gardpostnr=841&personpostnr=4620&merk=4620#ovre>LenkeHer har du Hans i 1865, med forklaring på hvorfor han bruker Ludvigsen og siden Tollefsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Tjernshaugen

Takk for det Trond, jeg har nå de opplysningene jeg trenger om denne familiens bakgrunn. Er primært interessert i deres tid på Nesodden. Tror jeg har funnet det meste fra Kirkebøkene herfra.Olga Helene emigrerer i 1907, Edel Helene emigrerer i 1913.Datteren Rakel Margrethes konfirmasjon i 1914 er det siste jeg kjenner til om denne familien som da bodde på Blylaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.