Gå til innhold
Arkivverket

[#52822] Har noen kjennskap til Elvebakken i Gran på Hadeland rundt 1765?


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Jeg søker informasjon om Mads Perdersen Elvebakken døpt 1 des 1737 i Gran med foreldre Peder Pedersen og Kirsti Andersdatter.Han ble viet i Østre Toten 2 jan 1762 til Kari Nilsdatter Nøkleby.De døper datteren Marte i Gran 6 okt 1765.Familien skal ha flyttet til Smedstuen i Aker sogn mellom 1765 - 68.Lurer på om det finnes gards- og slektshistorie for Gran - eller om noen har kjennskap til denne familien?Tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har litt om Kjersti Andersdt. Nordgarn gift med Per Persen Elvbakken, men ingen ting om Per. Opplysningene har jeg funnet i Hurdalboka bd.II, men det kan kanskje lønne seg å låne alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håkon Havik

Hei igjen GuroKjersti og Per inngår i min kones slekt, men dessverre har jeg ikke annet å komme med enn det som står i Hurdal bygdebok bd 2. Tror ikke det er så mye info å finne i bd 1, som kun omhandler bygdehistorien.Jeg har notert meg at Kjerstis foreldre var Anders Andersen Nordgardn og Mari Bentsdatter Røsaasen.Anders Andersens foreldre har jeg notert at er Anders Persen og Inger Olsdatter.Mari Bentsdatters far har jeg notert at het Bendt Bendtsen Røsaasen, og hans foreldre har jeg oppført som Bendt Sverkildsen Solsrud og Marte Øvre Ømark.Både Anders Persen og Bendt Sverkildsen har jeg notert meg som innvandrede svensk-finner fra Västergotland i Sverige.Dette med alle forbehold om feil. Har kun skumlest i bygdeboka og ikke sjekket noen primærkilder.Gi gjerne beskjed om hva du evt finner ut om denne grenen av slekta.Hilsen Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.