Gå til innhold
Arkivverket

[#52826] Ingeborg Marie Andersdatter Ullershoug, Ullensaker f 1811


Gjest Frank Roland
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Knudsen

Fant ingen konfirmert heller. Hvor har du opplysningene fra om at hun er f. 1811 på Ullershoug i Ullensaker ? Jeg finner bare gårder som heter Ullern i Ullensaker, men i Nes finnes Ullershaug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Ingeborg Marie Andersdatter var gift med Anders Eriksen. Jeg fant vielsen i Nes, Akershus, den 6. april 1840. Her står det Ingeborg Marie Andersdatter Ullershaug, 29 år. Datter av Anders ? – se par nr. 13 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arild andersen

heijeg vet at det i sør-odal er en gård/plass som heter ullerhaugen.En av mine oldeforeldre ble født der.Prøv å lete litt i sør-odal også.mvh arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise K. Akselsen

Hei Frank.Vet ikke hva du har, men her kommer det fra BB Nes b. IV s. 337 under Trangsrud (Haugen)og foreldrene til Anders:Israel Eriksen ca. 1756-1827, g. 1779 med Mari Nilsdtr. fra Håkålia, f.1752, bygde ca. 1790 Israelstorpet sørøst for Grevlingmåsan, forteller et sagn. Da bjørnen slo i hjel alle kuene hans, flyttet han til Trangsrud.Israel Eriksen og Mari hadde disse barn: Anne f. 1779, Kari (kom til Langvasslia), Eli, Mari f. 1786, Berte 1789-1854,husmannskone, Inger f. 1792, Erik, f.1794. Erik var gift og hadde bl.a. sønnen ANDERS, f. ca. 1817 gift 1840 med Ingeborg Andersdtr, som tjente på Ullershov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.